2006-10-03

Kasta bort!

Jösses vad med skit vi släpade med oss från Sverige!

Jo, jag håller faktiskt fortfarande på med att försöka tömma alla flyttkartongerna vi hade med oss i flytten. Nackdelen med att ha ett rymligt tvåbilsgarage är att det är just - rymligt. Det får plats så mycket bös därinne så det inte är klokt. Alla flyttkartonger som vi tömt och vikt ihop finns där. Alla flyttkartonger vi tömt och fyllt med prasselpapper finns där. Alla kartonger vi tömt och fyllt igen med grejer vi antingen inte vill eller inte kan ha framme finns där.

Att vi inte får in ens en bil i garaget behöver jag väl inte skriva, det förstår ju var och en.

Just nu håller jag på att försöka bringa reda i mina pysselsaker. Jag har en katalog från Panduro inne på vår toa som jag sitter och bläddrar i varenda gång jag ska på muggen och efter varenda gång blir pysselbehovet större och större. När jag nu dessutom har ett finfint skrivbord, stor byrå, kista samt bokhylla i sovrummet att fördela mina pryttlers på gör att det liksom inte går att hejda längre.

Pysslet ska fram ur sina kartonger!

En hel del har jag hittat, till exempel symaskinen. Jag har dessutom en ansenlig hög med kläder som ska lagas, revor fixas, fickor som ska ordnas, knappar som ska sys fast, och spräckta sömmar som ska ses över. Problemet är bara att jag inte hittar mina trådrullar. Har jag ingen tråd kan intet fixas, så är det bara.

Fattar inte var de är! Det är inte små grejor vi talar om här, skokartonger klädda med blommigt tyg gömmer man inte hur som helst. Inte ens i en flyttkartong.

För jag har letat i dem alla, åtminstone i garaget.

Nu står mitt hopp till att någon kartong blivit felplacerad till arbetsrummet och att mina trådrullar gömmer sig där.

Annars vete fan var de kan vara.

När jag plockar upp saker ur kartongerna kastar jag mycket. När vi stod där i Sverige och skulle bestämma vad vi skulle ha med och vad som skulle kastas var det en hel del som absolut skulle med som jag nu antingen har packat ned igen eller helt enkelt kastat bort. Man ändrar snabbt prioriteringar när man genomliditfört en sån här flytt.

Men det är skönt att slänga saker. Jag blir alltid lite lättare om hjärtat när jag har slängt grejor och sett sopbilen försvinna i fjärran.

Inga kommentarer: