2014-03-10

På morgonpromenad

Jädrar vad det var svårt att komma igång i morse! Vi har ju precis gått över till sommartid och den där lilla timmen som försvann är verkligen saknad. Dessutom hade jag missat att ställa min klockradio så när Isak gick upp och ställde sig i duschen trodde jag att han var helt stollig - gå upp klockan fem, är han inte klok?!? Insåg sen efter koll på telefonen att klockan verkligen var sex. Jämmer och elände.

Drog på morgonpromenaden in i det längsta, men efter att Elias gått till bussen och frukostsmoothien var uppsörplad fanns det liksom inte längre någon ursäkt. På med jympadojjor och hörlurar i öronen. Karin och Saras podcast räcker ungefär till två av de tre områdena här i Journey´s End. Efter det fick det bli Filip och Fredrik.
Jag tog med kameran idag, tänkte att det var dags att fota lite "på riktigt" och inte bara med mobilen för en gångs skull. Det blev lite av varje, både växt- och djurliv. Vassegoda!

En korre poserade så fint.

Det börjar komma blommor på träden, just vad det här trädet är för sort vet jag tyvärr inte.
 
Mangoträden blommar också nu.

Även bouganvillean har kommit igång ordentligt.

Ännu en korre, kolla svansen! Jag kallar honom Stumpen, men han är glad och skuttig ändå.

1 kommentar:

Saltistjejen sa...

Å vad jag är avis på ert väder!!!! :-)
Kram!!!