2011-02-18

Dumma mamma!

Igår var jag på djuraffären och köpte mer mat till katterna. Jag vet precis vad de tycker om, så det var inget konstigt där.
Tills jag öppnar en burk till deras frukost imorse och inser att jag (ve o fasa!) har köpt "classic paté"!! Fatta skammen.

Missarna äter bara mat som är i bitar, med god sås på. Sånt där patékladd gillas icke. Men, jag ser glad ut och slevar upp ändå.
Neo nosar på eländet och går därifrån. LeeLoo försöker sig i alla fall på att smaka.

Klockan är tio i nio och hon har redan försökt gräva ner maten två gånger.



Och så kom jag på att jag glömde fota något igår till mitt Ett-Foto-Om-Dagen-projekt, men här kommer en bild på dagens frukost, likadan som jag åt igår.


Förlåt att bilden är suddig, men jag var så hungrig att det var tvunget att gå undan.
Förlåt, förlåt!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Haha! Ja du de är lite roliga missarna. Lipton är den som är kräsen hos oss. Han äter i stort sett bara en kattmatsburkssort. Däremot älskar han tonfisk på burk samt konstiga saker som bröd (typ bagel), ost (!) och yogurt... Men det senare är inget vi ger honom såklart, utan det har vi upptäckt när han går och kollar våra tallrikar efter att vi ätit upp. Tazo är enklare med maten och äter faktiskt fler saker. han äslkar dock rå köttfärs men det kan bero på att uppfödarna endast gav honom speciell rå kattmat när han var kattunge. Vi köpte det ett bra tag efter att vi fått hem honom men det var knäligt att få tag på (endast en affär på hela Manhattan sålde) plus att det var rejält dyrt.... Så nu får de samma burkmat båda två.

Anonym sa...

Roliga katter! Samma här! Det ska vara bitar i sas och en speciell sort! Inga patér! Missarna älskar tonfisk, ost & yogurt (hehe precis som Saltis Lipton).
Kramar, Lisa

Desiree sa...

Gott med blåbär och hallon. Leeloo är ju så himla söt. Ja katter kan nog vara rätt kräsna med maten som med mycket annat. En hund gluffsar glatt i sig för det mesta men katterna...
Där fick du nog minus poäng från Leeloo.
Kram!

Marianne sa...

Haha, ja de missarna, de missarna! Mina är rätt bra när det gäller maten, men Olgakatt har ju en Olga som bara äter hjortstek ... Vi ska kanske vara tacksamma så länge de våra inte är likadana!

Kram!