2006-04-30

Börja om från början...

Jag hade ju egentligen tänkt att inte påbörja någon ny blogg förrän vi hade flyttat och kommit tillrätta, men vad gör man när det riktigt kliar i fingrarna att få skriva...? Jo, man fixar en ny blogg , såklart!

Här kommer du att hitta de senaste nyheterna om det dagliga livet för familjen Stenfelt, som snart står i begrepp att packa varenda liten pinal vi äger, säga adjö till släkt och vänner och sen dra västerut, till "The Sunny State of Florida".

Det är J, min man, som har fått förfrågan om förflyttning dit och det hade vi varit skvatt galna om vi hade tackat nej till.

Medföljande förutom undertecknad är också Grabbarna Grus förstås: Lång, 7 år och Lill, 5 år.

Vi har vi hittills gjort då...? Jo, jag har sagt upp mig från mitt jobb och vi har sålt vårt hus. Så långt är allt kanonbra. Ett litet aber är dock att J har inte skrivit på några papper ännu (så egentligen har han alltså inget jobb där...) och vi vet inte var vi ska bo eller ens när vi ska flytta. Säkert är dock att vi måste ut ur vårt hus innan den 15:e augusti för då vill de som köpt huset in.

En något märklig situation, således, men det kommer säkert ordna sig framöver.

Jag har också räknat ut att jag har 29 arbetsdagar kvar tills jag slutar.
I can't wait!! :o)

3 kommentarer:

Superblink sa...

Så otroligt coolt alltsammans! Snacka om nystart på alla plan! Ser så fram emot att få följa med er i allt det nya, bloggledes! Kram och tack för länken hit!

Anonym sa...

Kul att se dig igen... Har undrat hur det går för er, är ju nyfiken på allt med flytten..

Hoppas det går bra!

*kram*

Anonym sa...

Men åh, vad häftigt med flytten! Kommer du att söka jobb där borta? Kommer Lång att gå i svensk skola?

Kram,
Maria