2013-08-01

Några bilder från våra tre veckor i Sverige

Alltså, vi åt inte bara, men ibland kändes det så. Framför allt kändes det i byxorna när vi kom hem. Därför är det stenhård regim här hemma nu. Ingen godis, ingen glass, ingen fika.

Men här är i alla fall något av allt gott vi åt i Sverige:

 
Men vi gjorde grejor också!
 
 
Som ni kan se gjorde vi en hel del grejor; badade, promenerade vid havet, åkte otäcka åkturer på diverse nöjesfält, tränade musklerna, spelade boule och bangolf, gick på promenad och hittade en blå cykel, spelade knasig fem-kamp, spelade Monopol, spelade bangolf igen (denna gång nära Zlatans hus), spelade kort, kubb och fotboll, klippte gräsmattan, vann 2 kilo choklad samt åkte en hel del tåg hit och dit.

Vi var i Skåne, Småland, Göteborg, Stockholm och slutligen Roslagen innan det var dags att åka hem till Florida igen. Ni fattar att vi är helt utpumpade, eller hur!?

Tack alla som vi fick hälsa på hos och det är tråkigt att det var flera som vi inte hann träffa. Det får bli nästa gång!

8 kommentarer:

Annika sa...

Jodå, fattar att du är en anings trött :-)
MUMS så mkt gott ni år, och vad mkt kul ni hittade på!
Fina Bilder!
Kram!

Josefina sa...

Vad kul att få bilder! Roligt att spela så många olika spel av olika art. Och maten ser somrig och god ut ... Kramar!

Desiree sa...

Så kul att få se massor med bilder från er Sverige semester. Ni har haft det gott men intensivt. Jodå ofta behövs semester efter semestern. Härligt. Håller med Annika om att ni fick njuta av massor med godsaker.Kul med jättechokladkakan som ni vann.

Saltistjejen sa...

Ni verkar haft det underbart MEN jag förstår att det varit intensivt. Det är efter sådana "semestrar" man skulle behöva lite semester... ;-)
KRAM och välkomna tillbaks hem!

Anonym sa...

Var det Liseberg på bild? Härliga bilder..,,

mallan sa...

Wow! Vad roligt att se alla bilder! Förstår verkligen att du är trött, svårt att hinna med allt o alla kan jag bara tänka mig. Hoppas ni har det bra hemma igen och att det går bra med de hårda tagen, det är det här också numer.

Ville också passa på att säga att jag har problem att kommentera på blogger-bloggar via mobilen, så därför blir det mer eller mindre aldrig att jag skriver, eftersom datorn är igång en gång om året eller så ;) Men jag läser alltid och vill alltid säga så mycket.

Stor kram!

Mikaela i San Francisco sa...

Gud vilka härliga bilder ifrån Svealandet!! Svensk sommar är verkligen den bästa.

Jag har en länksida för Skandinaviska bloggar i USA (http://scandinavians.wix.com/inusa). Vill du var med?

Kram!

Annie sa...

Vilka härliga bildkavalkader!
Jag har under sommaren haft det lite svårt med allt gott i matväg man hittar här hemma...återseendets glädje med mycket, och så upptäckt av nya favoriter! Så det vill till att jag rör på mig mycket under hösten om jag inte ska sluta som en rund liten boll ;-)