2006-09-13

WW

Idag tog jag mig i kragen och anmälde mig till ViktVäktarna. Det fanns inga möten här i Weston utan jag fick åka till Plantation, nästan där vi bodde förut. Jag var som vanligt orolig för att jag inte skulle hitta, åka vilse och därmed komma grymt försent. Vidare var jag orolig för att när jag väl kommit dit, inte skulle veta vad jag skulle säga och att det som skulle komma ut skulle låta korkat.

Nåväl.

Jag hittade utan problem och damen som tog emot var så snäll, så snäll.
Jag blev tretton dollar fattigare, det är dryga nitti spänn det, och så vägde jag mig.

Vad jag vägde talar jag inte om. Jag kommer endast rapportera förändringarna här, icke den katastrofala startvikten.

Ikväll är det öppet hus på skolan för oss som har barn i Kindergarten. Jag ligger i startgroparna, väntar bara på att J ska komma hem från jobbet, sen ska jag åka.

Jag är hungrig. En bra början på mitt nya, smalare liv. Hmh.

5 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Om sour creme: går inte att koka. God som kall sås, så ja det är ungefär som gräddfil.
I CT där vi bor finns två oliak sorters creme fraiche, en fransk o en fr Vermont, kolla bland de finare ostarna!

Anonym sa...

Lycka till med WW!

Anonym sa...

Lycka till med WW!Kämpa på bara! Jag har själv en rejäl övervikt jag kämpar med att bli av med. Började mitt "nya" liv för dryga två veckor sen, får se vad det blir av det...
/utvandrar-Anne

Anonym sa...

Wow, jätteduktigt!
Lycka till!!

Anonym sa...

Lycka till med VV (förlåt! WW!!).

Och Du... om jag hugger av tårna, tror Du att jag kommer i stövlarna då? :-O