2006-11-09

Ring, ring, UPS slog en signal

Det ringde för ett tag sen. När jag svarade visade det sig att det inte var en person i andra ändan, utan en inspelad röst (vilket i förbigående kan sägas är väldigt vanligt här, man rings upp automatiskt och en äckligt käck inspelad röst berättar varför man ska köpa just deras varor och/eller tjänster, jag hatar, hatar, hatar det) berättar att vårt paket som vi beställt (en DVD-spelare som vi kan använda för att se svenska DVD-filmer, HURRA!) är på väg.
Det visst vi i och för sig eftersom de har haft vänligheten att maila och informera om trackingnummer och allt sånt där jox så man kan följa det lilla paketets väg genom USA:

Från Northbrook (Illinois), via Chicago, Sharonville, Cincinnati, Knoxville, Atlanta, Hialeah och slutligen till Lauderhill idag på morgonen.

Den inspelade rösten meddelade vänligt att paketet kommer idag, mellan åtta på morgonen och sju på kvällen och tillade myndigt att en vuxen person över 21 år beväpnad med godkänd fotolegitimation (nu höll jag på att skriva legimitation, det är Suzanne Reuters fel!), måste vara där och skriva på, annars kommer minsann paketet inte lämnas ut.

Jag undrar hur folk kan tro att man ska sitta hemma hela dagen bara för att vänta på ett paket? De flesta jobbar ju på dagarna, trots allt. Att jag faktiskt är hemma nästan hela dagen hör inte hit.

Nåväl. Skulle man mot förmodan inte vara hemma när de kommer skulle fler försök att dela ut paketet göras de två närmaste arbetsdagarna. Efter det skulle meddelande lämnas om vart man kunde pallra sig iväg själv och plocka upp det snabla paketet.

En liten parantes:
När jag söker på ordet "legimitation" på webben är det förvånansvärt många som skriver fel på det ordet, företag som privatpersoner. Inte för att jag på något sätt gör gällande att jag är någon sorts überstavare, men att det inte heter legimitation trodde jag alla visste.

Nu ska jag gå och packa upp en flyttkartong i väntan på att paketet anländer (jag LOVAR att han kommer medan jag hämtar kidsen i skolan, det vore min vanliga tur det). Här har ni tjejen som vet hur man roar sig.

Inga kommentarer: