2006-11-06

Tur som en tok

Ibland har man mer tur än vad man förtjänar.

Jag var och handlade och det var varmt och jobbigt så jag slängde in kassarna i bagagen lite hursomhelst. När jag, halvvägs hemma, råkar göra en lite väl häftig inbromsning hör jag "prassel, rull, KLANK!". Jag förstår att något gjort av glas har rymt från sin påse och skramlar runt någonstans bak i bilen. Den kanske till och med har gått sönder. Eftersom jag visste att jag bara köpt två saker i "glasförpackning", så visste jag att snart skulle känna den delikata doften av antingen vitvinsvinäger eller dijonsenap sprida sig i bilen om oturen var framme.

Men, som rubriken antyder, inget av detta hände och jag kunde rota fram både vinäger och senap under baksätet. Ibland har man mer tur än vad man förtjänar. Som sagt.

För övrigt hade vår lokala Publix 8 (ÅTTA!!) sorters Wasa knäckebröd att välja på. Oooooh...

Inga kommentarer: