2006-12-10

En lista...

Såg en lista hos Susanne för en tid sedan, bestämde mig för att svara på den jag med.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Bara två faktiskt: bilnyckel och husnyckel.

Vilken svordom använder du mest?
Svårt att säga, jag försöker svära så lite som det går men j-a ligger bra till.

Äger du en iPod?
Nope.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Min klockradio går inte igång, men J´s är ställd på lite över sex.

Hur många resväskor äger du?
Jag tror nog att vi har tio resväskor. Minst.

Använder du flip-flop's även när det är kallt ute?
Flip-flop´s kan man ju inte gå i! Varför skulle jag då använda dem?

Var köper du dina matvaror ifrån?
Eeh... mataffären....? Var annars?

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
Jajamen.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Det var nog "Pirates of the Caribbian, Dead man´s chest" på DVD i går eftermiddag.

Har några av dina vänner barn?
Jodå.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Ett superduperstort lyxigt hus. Och sen skulle jag köpa en Hummer. En gul.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Det har tyvärr hänt och det har alla gånger varit välförtjänt.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Om jag skulle somna snabbare än vad jag gör skulle jag vara medvetslös jämt.

Vilken CD ligger i din CDspelare just nu?
Lars Christmas med Lars Vegas Trio.

Föredrar du vanlig eller chokladmjölk?
Lättmjölk.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nja.. det beror på hur man menar. Lills fröken informerade om att hon är gravid, men vi fick inte berätta det för barnen ännu.

När var senast någon stötte på dig?
Alldeles för länge sen.

Vad åt du till middag?
Jag har inte ätit middag än, men vi ska grilla nåt gott kött snart.

Använder du huvtröjor?
Det är huvor på ett par jackor jag har, gills det?

Kan du vissla?
Jodå, riktigt bra dessutom om jag får säga det själv. Fast jag kan inte busvissla, till min egen stora förtret.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nej.

Vem var den sista som ringde dig?
En av mina "frökenkollegor" i Svenska Skolan.

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?
Chokladhjulet, fast det kan man inte åka på förstås...

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Säkert.

Vilket riktnummer befinner du dig i?
954 tror jag är riktnumret hit. Och så 1 för USA förstås.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Jodå. (Mitt i stan bor en kille, som heter Kalle. Kalle har ett träd...)

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Det är Sawgrass Mills och det är hur stort som helst. Jag går vilse där nästan varenda gång.

Hur många syskon har du?
Ett.

Är du blyg inför det motsatta könet?
Inte så farligt numera.

Vilken film kan du alla replikerna till?
"Stinsen brinner" av och med Galenskaparna & After Shave.

Äger du några band t-shirts?
Jag hade en Lars Vegas Trio-tröja en gång men den försvann i någon flytt tyvärr.

När flög du senast?
För ett par veckor sedan.

Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Fem.

Läser du för skojs skull?
Det är klart. Inte skulle jag läsa om det var trist heller?!

Pratar du några andra språk?
Jodå, engelska kan jag rätt bra och så kan jag nysa på franska.

Diskar du din egen disk?
Nej. Det gör diskmaskinen.

Har du gråtit offentligt?
Jodå, på begravningar och så. Och så på någon väldigt sorglig film kanske.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär.

Vilka gör du, önskningar eller planer?
Mest önskningar tror jag.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Det händer.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?
Nej, det räcker med dem jag har.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Det beror på omständigheterna. Men det är charmigt när han är lite gammaldags sådär.

Kan du kasta macka?
Ja, men inte särskilt bra.

Har du någonsin varit på Jamaica?
Nej, men jag har flugit över. Fast det räknas väl inte antar jag.

Vad har du med dig in på bion?
Oftast min familj. Och popcorn.

Vem var din favorit lärare?
Min allra första fröken Kristina som jag hade i lågstadiet.

Har du någonsin dejtat någon av en annan ras?
Vadå ras? Vilken korkad fråga.

Vad har du för väder?
Lite mulet tror jag och typ 25 grader.

Skulle du någonsin dejta någon med väldigt mycket tatueringar?
J har inga tatueringar så det är inte aktuellt.

Har du en blogg?
Ja.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Jag hatade hela gymnasiet.

Gillar du att flyga flygplan?
Jodå, det går väl an.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Vet inte riktigt. Det är mycket som ska klaffa, jag kan inte peka ut någon särskild grej.

Har du någonsin blivit attraherad av någon oattraktiv?
"The beauty is in the eye of the beholder". Jag är inte rätt person att döma vad som är attraktivt eller inte.

När sov du senast på golvet?
Vet inte.

Vilken är din favoritdrink?
Riktigt kall mjölk.

Gillar du din boendesituation?
Sådär. Skulle föredra att äga ett hus istället för att hyra ett.

Vilken är din mammas hemstad?
Åseda.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
6-8 timmar.

Äter du frukost dagligen?
Ja. Annars mår jag illa.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej, mycket sällan.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej, sällan.

Vilken är din favorit frukt?
Melon tror jag.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja. Åtminstone i maten...

Hur gammal blir du nästa födelsedag?
Det ska du skita i.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Åtminstone stavning retar jag mig oerhört på när folk skriver fel. Därmed inte sagt att jag själv skriver felfritt, men det beror på slarv, inte okunnighet.

Tror du på liv på andra planeter?
Självklart.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Minns inte riktigt, någon av mina barn alldeles säkert.

Tror du att Gud är man eller kvinna?
Ingetdera. Det är något annat.

Vad var det senaste du åt?
Julbord på Svenska Skolan.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Svårt att säga. Det beror på personen, inte könet.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Det vet jag inte. Förmodligen var det någon i släkten som hette så.

Gillar du senap?
Jodå. Men jag föredrar ketchup.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Stackars mig.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Hellre dör jag.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Sida och rygg tror jag. Svårt att veta, jag sover ju!

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?
Katten Gustaf kanske.

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej, men från Tradera.

Tycker du om att krama folk?
Kramas är för det mesta trevligt.

Skulle du säga att du är trendig?
Skulle inte tro det.

Äger du en digitalkamera?
Två stycken.

Om någon som du inte var intresserad av att dejta bjöd dig på en dejt hur skulle du reagera?
Informera om att jag redan är gift. Jag behöver inte mer problem. ;o)

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Ingen, vad jag minns.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Han Solo.

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Jag blir nog en anings irriterad.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Tror inte jag gråtit över någon bok.

Tycker du att du är attraktiv?
Jag har bra dagar och dåliga dagar.

Vad är du allergisk mot?
Jag är inte allergisk mot något. Däremot gillar jag inte en massa saker.

Vad har du för åsikt om sex utan känslomässiga förpliktelser?
Inte mitt problem.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Varför skulle jag det? Jag gillar kött.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Jag har för mig att jag skulle hetat Gustav. Det var nog lika bra att jag blev tjej.

Och så är jag lite tjatig.

1 kommentar:

Annika sa...

Hejsan! Hittade din blogg genom Jacals! Här har du en like i Virginia. Alltid lika kul att läsa hur andra svenskar i USA har det. Hälsningar Annika strax utanför DC.