2007-02-21

Vänster: bra, höger: dåligt.

Denna sanning har jag idag kommit fram till, icke alls lättvindigt utan medelst smärta och irritation.

När jag gick min morgonpromenad märkte jag att den där ploppen man har i örat istället för hörlurar till MP3-spelaren (ni fattar va?) inte ville sitta kvar i örat och ljudet blev följaktligen inte stereo utan mono och det var inte alls vad jag var ute efter. Det hjälpte inte hur jag än petade in den, den bara ramlade ut igen.

Under promenaden krånglade även höger strumpa. Jag har såna där ankelstrumpor eller vad de kan heta, såna som slutar under knylan (ja eller vad heter den nu då??) och den högra ville inte alls sitta uppe utan envisades med att krypa ner under hälen och vara allmänt dum.

Men, två incidenter tyder icke på någon trend, säger du.
Just det.

Därför fick jag skoskav på höger stortå när jag var till bokaffären och köpte en bra bok till killarna som vi ska börja läsa på ikväll.

Det var alltså höger öra som var felformat och höger fot är helt felskapad när varken strumpor eller skor sitter som de ska.

Dessutom hör jag sämre på höger öra - en arbetsskada från tiden i skolkökets diskrum. Diskmaskinen stod trettio centimeter från örat och inte var jag klok nog att använda öronproppar heller (den högra hade förmodligen ändå ramlat ut...).

Se där! En trend!

Jag vet inte vad jag kan dra för slutsats av det här. Kanske att jag är ett måndagsexemplar. Fast min tid för bytesrätt har säkert gått ut vid det här laget.

Andra bloggar om: och .

1 kommentar:

Anne-Marie sa...

Det verkar som om de flesta har en sida som är bättre än den andra. Har du sett de fotografier som visar högra och vänstra ansiktshalvan av människor? När man ser hur olika de ser ut skulle det kunna vara två olika personer.