2007-11-02

Facebook

Jag har haft ett konto på Facebook ett tag, men jag har skam till sägandes aldrig förstått storheten med detta fenomen. Det har mest blivit en till grej att hålla reda på när jag redan har fullt upp i hjärnan och framför allt får jag en massa konstiga vän-invitationer från konstiga människor som jag aldrig träffat och aldrig vill träffa heller (andas nu).

Nu är det slut med det. Jag har deaktiverat mitt Facebook-konto. R.I.P.
Jag föredrar att kommunicera på andra sätt med mina vänner.

Andra bloggar om:
, och .

11 kommentarer:

Annika sa...

Victoria!
Det här inlägget skulle kunna vara skriver av mig...
jag fundrar starkt på att av-akrivera min facebook. WHAT is the point??? När det finns bloggar och mail och chat?
Jag är aldrig där, bara när ngn skrivit ngt på min wall...
Tror jag ska följa dina fotspår, Victoria!
Kram!

Anonym sa...

Jag fattade aldrig vitsen med Facebook förrän det var för sent så att säga (när det började skrivas om hur informationen man lägger upp kan utnyttjas, den tillhör ju inte skribenten). Så ibland är det väl bra att vara lite trög antar jag.
Och som annika påpekar finns det ju bloggar, chat etcera, Facebook känns som dubbelarbete om man redan är igång med det andra, liksom.

Anonym sa...

Rätt gjort! Jag ska nog snart följa dina spår. Jag hänvisar typ bara mina vänner vidare till min blogg och min hemsida, och det är väl det jag gör med facebooken. Folk tycker det är ett så bra sätt att hålla koll på vad gamla vänner har för sig osv. Det har jag nog inte riktigt fattat hur det går till... Länge leve bloggen ändå!

Ing sa...

Vad skönt att jag inte är ensam om att tycka så! De första dagarna var det jätteroligt att sitta och kolla upp gamla kompisar och släktingar och kolleger, men sedan var det inte så mycket mer. Bloggen är så himla mycket roligare att hålla till på och vanliga hederliga mail fungerar ju alldeles utmärkt. Jag har inte avaktiverat mig ännu, men det kanske kommer...

Victoria sa...

Annika, Ufot, Louise & Ing: Skönt att jag inte är ensam om att tycka så här!

Anonym sa...

jag vill också ta bort min face-book.. Men hur gör man det ?

Anonym sa...

Jag gick med men tog bort den efter ett par dagar bara. Alldeles för mycket jobb och krångel! Nä, det är mycket lättare att skriva lite på bloggen och mejla istället.

Victoria sa...

Anonym: Jag minns inte exakt hur jag gjorde men man går in där man administrerar sina uppgifter, och så finns det en ruta som man kryssar i för att deaktivera sitt konto. Det är lätt, och ångrar man sig så är det lätt att aktivera det igen.
Mathilda: Absolut ör det för mycket krångel! Det var kul ett tag men jag kom till slut fram till att jag varken hade tid eller lust att sätta mig in i hur man kastar får på varandra...

Anonym sa...

Är jag den enda som faktiskt är kvar och tycker om facebook? Inte för alla irriterande program man blir inbjuden till utan för det faktiskt totalt överlägsna bild-hanteringsapplikationen som facebook trots allt har.
http://kvadd.net/blog

Victoria sa...

Anonym: Jag är säker på att det finns många som liskom du tycker att Facebook är bra. Det finns många kul finesser och jag vet att man kan hitta gamla klasskamrater och andra man inte träffat på jättelänge och det är ju en bra grej! Men det är som med allt annat - det passar inte för alla.

Anonym sa...

Facebook är en bra grej för gamla vänner som inte har träffats på flera år men det är oxså konstigt berående på hur man söker o vad man vill egentligen med andra folk, så det är vi som ser fakta med olika glassögon.