2007-12-02

Första Advent

Idag är det första advent, och jag har tagit fram alla våra flyttkartonger fulla med julsaker. Tomtarna kom upp redan i går kväll, som ni kan se i fotodagboken.
Granen har jag krånglat upp och alla kulor, stjärnor och annat bjäfs ligger på matsalsbordet i väntan på upphängning.

Jag har också hängt upp vår julkrans på dörren.


J och Lång tyckte att vi skulle ha lite adventsfika, så de åkte iväg och fixade lite smaskens (som Tango Räv skulle uttryckt det) till oss att avnjuta ute på baksidan.


Vår adventsljusstake var med förstås!


Lill är söt men lite väl långhårig. Jag måste åka och klippa dem i veckan innan de ser ut som rumpetroll bägge två...


Andra bloggar om:
, och .

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Mysigt med adventsfika! Vi var och tog en adventsfika idag också. På ett svenskt café som heter just Fika. Jättemysigt! Lussebullar. De hade även glögg och annat där vilket var super! Vi köpte med oss julmust hem! Aaaah! Ljuvligt! :-)

Anonym sa...

Hej! Vilken fin blogg ni har! Det märks att du hållt på med det ett tag. Jag läste den trevliga artikeln om er i Sydsvenskan idag (fick tips om från en kompis i Sverige). Vi är också en familj som flyttat utomlands för ett par år utomlands. Har flyttat från Lund till Århus i DK. För skåningar är Danmark knappt utomlands och inte så annorlunda, men det är kul ändå. Barnen går i en internationell skola och har nu alla tre börjat prata engelska, häftigt! Jag har det så bra och kul varenda dag och mina kollegor hemma förstår inte hur det gick så snabbt att ställa om från 150% arbete till hemmafrulivet :-) . Nackdelen med flytt till DK är att det inte är så exotiskt, fördelen att man kan få jättemycket besök hemifrån. Kul! En medarbetare hjälpte mig att starta en blogg veckan innan vi åkte och det har varit ett toppensätt att hålla kontakten med alla hemma och dokumentera den här perioden i vårt liv. Ha det gott och njut av decembermyset. Jag ser fram emot att det som brukar vara en väldigt stressig månad ska kunna bli lite mer mys och njuuuta. Glada hälsningar, Ingrid

Sarahs sanningar sa...

Väldigt sött rumpetroll, om jag får säga min mening!