2008-02-29

Show and Tell, filmrecension samt recept

Ja det var väldigt var mycket jag ska krångla in i det här inlägget då!
Vi börjar väl med veckans Show and Tell som är "Med eller Utan" och det var nog det svåraste jag gett mig på hittills, tror jag.

Men här är i alla fall mitt bidrag:

Före köksstädningen, alltså MED en massa smutsig disk:

Ja herregud vad där ser ut! Titta inte jättenoga är ni snälla, det är pinsamt att visa hur det ser ut i mitt kök ibland.

Efter köksstädningen, dvs UTAN den uschliga disken:

Det var bättre!

Och så var det den utlovade filmrecensionen: Vi tittade på Beuwulf igårkväll och jag måste erkänna att jag blev rätt så besviken. Jag hade inte hört så mycket om filmen men hade hoppats att den skulle vara cool och sådär. Nu visade det sig att den var helt och hållet dataanimerad, inte en enda levande människa i hela filmen! Nu är ju iochför sig det inget som jag har något emot i vanliga fall, men det såg ut att vara samma människor som gjort den som gjorde filmerna om Shrek & Co, så jag satt hela tiden och väntade på att Shrek eller Åsnan skulle dyka upp och det gjorde inte filmen bättre. Nej, den den var faktiskt inget vidare. Tyvärr.

Dagens recept är ett kycklingrecept jag såg häromdagen i ett program med Paula Deen och det hette "Mexican Chicken", men jag döpte det till "Paulas Mexican Chicken", så jag skulle veta varifrån jag fått det. Jätteenkelt och faktiskt riktigt smaskigt!

Paulas Mexican Chicken



Vegetable oil cooking spray
1 (10 3/4-ounce) can cream of chicken soup
1 (10 3/4-ounce) can cheddar cheese soup
1 (10 3/4-ounce) can cream of mushroom soup
1 (10-ounce) can tomatoes
1 whole chicken, cooked, boned, and chopped
Unsalted butter, for greasing pan
1 (11 1/2-ounce) package flour tortillas
2 cups shredded Cheddar

1. Preheat the oven to 350 degrees F.

2. Spray a 13 by-9-inch pan with the cooking spray.

3. In a large bowl, stir together the 3 kinds of soup and the tomatoes. Stir in the chicken.

4. Layer the tortillas and the chicken mixture in the pan, beginning and ending with tortillas.

5. Sprinkle the cheese over the casserole and bake for 30 minutes.

Naturligtvis glömde jag att fota maten när den var rykande färsk från ugnen, men ni kan väl låtsas att den är det på bilden och inte direkt från micron, kokhet runt om och kall inuti..?

Andra bloggar om:
, , och .

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

HAhaha!! Jag skrattade åt din beskrivning av Shrek och åsnan i Beowilf...! :-D Jag har sett trailern till filmen och den kändes som sagt lite "krystad" tyckte jag. Och nu när du säger att den inte var så bra så ska jag nog inte se den.

Fint kök du har förresten!!!!
:-)

Anne sa...

Wow, vilken förvandling. Modigt av dig våga visa en före-bild av diskbänken :)

Lullun sa...

Nej, men sedär; du har varit hemma hos mig och tagit kort ser jag! *haha*

Mitt kök ser verkligen förfärligt ut, efter en intensiv arbetsvecka. Och det som en tillfälligt ensamstående förälder, som gett sig den på att hinna med att fokusera på sonen på kvällarna innan läggdax respektive fortsatt jobbande... ;-) Kanske jag borde lägga ut ett foto, så du slipper känna dig ensam?! *hihi*

Men maten; den såg riktigt läcker ut, även som microuppvärmd! :-)

Desiree sa...

Fiffig tolkning av veckas show and tell tycker jag allt att du fick till. Det verkar som ni har samma typ av köksluckor och knoppar som vi har här. Måste vara populära bland amrisar med dessa. Vet flera i vårt område som också har samma. Vilken förvandling. Stor skillnad!