2009-04-23

Kiss- och bajshumor på högsta nivå

Jag har en söt syster som har en hemlig blogg. Där skriver hon om det hårda livet som stockholmare i Skåne och häromdagen hade hon ett inlägg som gjorde att jag skrattade tills jag grät. Jag måste bara dela med mig om hennes dotter L´s senaste toalettäventyr:

"Jag hade fått med mig henne in på toa (till min stora förvåning) när hon ville bajsa och hon hoppade lydigt upp på sitsen. Efter att ha tagit i för kung och fosterland plumsade det till och ungen var av toan fortare än kvickt för att kolla in resultatet. Mycket nöjd hoppade hon upp igen och fortsatte processen. Det plumsade igen - ner igen och titta.
Efter att ha klivit upp igen blev hon allvarlig och sa: "Bajsen vill vara ifred."
Något oförstående hmmm:ade jag som svar (som jag alltid gör när jag är svarslös till hennes uttalanden).
Sedan fortsatte hon -"Inte kissa på den!" Det senare gick dock inte att hindra utan det pinglade till och så kissade hon. Bajsen protesterade inte nämnvärt högljutt utan låg tyst. Trodde jag. L visste bättre och kom med nästa kloka yttrande"-Bajsen blev lite ledsen..."
Då höll jag på att bryta ihop men det var bara att vända sig bort och bita sig i läppen.

Efter en del övertalning fick jag henne att gå med på att ta farväl och spola ner sin nye vän. Det hindrade dock inte från att vid nästa toabesök upprört fråga "-Var är bajsen?!"

Att jag inte DOG av skratt när jag läste detta!

3 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

:-) Bästa skitsnacket idag!

Kerstin sa...

Haha, underbara kommentarer och funderingar. :)
Ha en fin helg.

mammigranten sa...

Haha, små barn och deras toabesök kan vara både roligt och tråkigt, haha!