2009-05-22

Spökvatten?

Inatt vaknade jag att det regnet hamrade på taket och vinden ylade i palmerna utanför sovrumsfönstret. När jag gick upp för att kika var det alldeles vitt i luften, som om det regnade spökvatten (och för er som inte har kids är fenomenet spökvatten när man har druckit upp ett glas mjölk och sen fyller på med vatten, vattnet blir liksom lite vitgrumligt av mjölken som var kvar i botten av glaset)!

Jag gick ut på baksidan och stod och tittade på vattnet, vinden gjorde så att det såg ut som om det var en forsande flod tio meter från mig istället för det stilla vatten som det egentligen är.

Jag kommer sakna den här baksidan när vi flyttar.
På tal om det ska vi träffa vår mäklare på måndag halv elva och titta på hus. Jag hoppas att vi hittar något vi tycker om.

7 kommentarer:

mammigranten sa...

Låter skumt!

Härligt att ni nu kan köpa hus, drömmen är ju eget hus igen så man kan fixa som man vill med det.

Lycka till i letandet

Malin sa...

Lycka till med husletandet! Vi letar vidare från Sverige, men det känns som en lite omöjlig uppgift... vi träffade en mäklare när vi var på plats förra månaden och åkte runt till en massa olika områden, men jag blev nog inte så mycket klokare av det =)

KARLAVAGNEN sa...

Spännande med spökvatten och nytt boende. Håller tummarna!

Marianne sa...

Å, spännande! Jag håller tummarna att ni får en lika bra eller bättre utsikt!

Kram!

Anna sa...

Låter härligt med en massa regn, får ni sånna härliga åskväder också?

Lycka till med hus-letning

Anonym sa...

Spännande med husvisningar! Hoppas något faller i smaken!

Victoria sa...

Mammigranten: Precis! Man behöver inte stå ut med andras smak på väggfärg! :o)

Malin: Ofta blir det så, att man åker runt på en massa ställen och till slut ser allt likadant ut och man kan inte skilja husen åt när man försöker minnas var man varit!

Karlavagnen: Tack - det behövs minsann! :o)

Marianne: Ja, det är väldigt spännande att se hur det ser ut!

Anna: Jajamensan, regnsäsongen börjar tredje veckan i maj tror jag, och vi har redan haft mycket åska, hela eftermiddagen igår till exempel.

Annieverse: Jodå, vi såg en hel del fint - eget inlägg kommer!