2009-08-21

Inte idag heller

Om någon nu undrar så är mina barn fortfarande inte välkomna till nya skolan.
Allt av den enkla anledningen att jag kan inte visa upp bevis på papper att de

1. Tagit alla vaccinationssprutor de ska (det har de)
2. Har genomgått läkarundersökning (jajamensan)

Och varför har jag då inte de här papprena, undrar kanske vän av ordning?
Jo därför att de inkompetenta idioterna nere i Weston inte skickade våra journaler i tid. Om de skickat dem när jag bad om det hade de varit här i måndags. Då hade det nämligen gått tio (10!) dagar sedan jag bad om det och det skulle det tydligen ta att skicka papper mellan Weston och Boynton Beach. Men inga papper hade dykt upp i måndags, och inte heller i går (torsdag). Tydligen får de bara journaler två gånger i veckan, så det är alltså kört för den här veckan. Nästa gång våra dokument kan dyka upp är alltså på måndag, men jag tröttnade på deras trams och bokade ny tid för ännu en hälsokoll för killarna på måndag så vi säkert får de satans intygen. Killarna har redan missat en vecka i skolan och jag vill inte att det ska bli mer.

Man får vara utrustad med oändligt tålamod och tänka glada tankar, glada tankar...

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Jag fattar inte heller hur sådant här kan vara såå seeeegt!!!!
Tycker det är mer regel än undantag faktiskt! OCH att dessutom känns det som om man hamnat i ett icke-välutvecklat land beträffande just papper och byråkratisaker. Hm! VARFÖR kan inte sådant finnas elektroniskt.. Då skulle papper vara ett tryck bort bara! Svipp! nej nu ska det tuggas o malas i gamla papperskvarnar.... Grrrr! Förstår att du blir frustrerad!!!!
Ibland blir man förvånad över att de ens har elektricitet!!! ;-)
Hoppas det löser sig snart.
Kram!

Desiree sa...

Åh vad jobbigt och frusterande. Typisk att byråkrati ska krångla på det sättet. Jag hoppas att det ordnar sig snart så att killarna kan få komma till skolan någon gång nästa vecka. Säger som saltis att detta faktiskt är något som borde gå att göra elektroniskt. Men ibland är verkligen USA inte speciellt modernt eller effektivt. Ibland känns det som om man ligger minst 50 år tillbaka i tiden.

Anna, Fair and True sa...

Men vad sjukt alltså! Jag hoppas att de fått börja nu (läser vidare)! Vad är det för hemskt de tror att de kan ha, som kan vara så farligt för övriga barn?? I Sverige behöver man väl inte något friskintyg för att börja skolan??

Marianne sa...

Det är ju mycket märkligt det där systemet. Kan inte nya rektorn ringa till gamla rektorn och fråga om pojkarna har varit accepterade där, och har de det så borde de ju ha allt i ordning? Det är ju ett helt vansinnigt system, och det är barnen som blir lidande. Världens modernaste land?

Men jag såg i någon rubrik att de har börjat skolan nu, ska läsa vidare.

Kram!