2009-09-23

Mer senil än jag trodde - Uppdaterat

Med anledning av föregående inlägg om den försvunna colaburken har jag kommit till den enda slutsats som är möjlig:

Jag tog aldrig med mig colaburken från garaget.

Jag minns tydligt och klart att jag öppnade kylskåpet och tog en burk. Sen tycker jag mig minnas att jag tog med den in i köket, men jag kan ju inte ha gjort det eftersom ingen burk står att finna någonstans i hela huset!

Jag är tydligen så lättdistraherad att jag tog burken, kom att tänka på något annat, ställde tillbaka burken och stängde kylskåpet.

Undrar om jag ska bli orolig.

................................................
Senare....

Får nu veta att jag inte (?) är så senil i alla fall, möjligen blind. Colan var visst med upp på ovanvåningen, jag hade ställt den på kistan vi har vid foten av våra sängar. När jag letade såg jag den inte och där stod den i sin ensamhet tills Lill kom och "räddade" den. Så var det!

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

hahahha!!!!!
Kanske ska du börja skriva deckare????
Den försvunna colan....!

Desiree sa...

Ha ha jag tror inte att du ska bli orolig. Du har nog bara för många järn i elden då händer sådant här. Ha en bra dag nu när du spårat upp din dricka.

Anonym sa...

Ha ha, vilken tur att du har två små pojkar som kan lösa mysterier åt dig!

Marianne sa...

Hahaha! Ja, Saltis har rätt: Mysteriet med den försvunna Zero!

Anna, Fair and True sa...

Kul läsning för oss i alla fall! :)