2010-06-09

Dag 6

Det är dag 6 efter senaste cellgiftsbehandlingen och jag har varit helt utslagen hela dagen. Det gjorde ordentligt ont när sköterskan skulle fixa WoundVacen, men han sa att såret gått ihop en halv centimeter sedan i måndags. Det är sånt jag måste koncentrera mig på, inte att jag bara vill skrika rakt ut när det fastnar i sårkanterna...

Annars har jag mest sovit idag, jag har varit så otroligt trött och inte kunnat koncentrera mig på vare sig TV, böcker eller annat.
Vi har tid för koll av mina blodvärden vid lunchtid imorgon, jag hoppas att de är så pass bra att jag slipper åka in för en ny blodtransfusion, men vi packar väl en väska och tar med i bilen för säkerhets skull.

Jag somnar framför en gammal Mel Gibson-rulle på TV:n. Filmen är från 1981, vad ung han ser ut!

Fast vi var alla unga 1981.

- Direkt från Victorias iPhone

Location:Finamore Cir,Lake Worth,USA

10 kommentarer:

Desiree sa...

Underbart att höra att ditt sår läker fint. Du har helt rätt i att det gäller att koncentrera sig på det positiva. Du är SÅ duktig och stark Victoria. Jag beundrar dig jättemycket. Sov du om du är trött. Sömn ger god läkning. Du har helt rätt i att Mel måste sett väldigt ung ut i den rullen. Tänk vad tiden går fort. Lite läskigt nästan när man inser hur åren har gått och hur man åldrats och inte bara Mel har gjort det liksom. Sköt om dig och jag håller tummarna för att dina blodvärden ser bra ut så att du slipper ny transfusion.
En varm kram!

anna of sweden sa...

Har tänkt mycket på dig de senaste dagarna. Håller tummarna för bra värden i morgon.

Ja du, Mel Gibson. Jag tyckte att han var så himla snygg. Men sedan blev han "konstig" och uttalade sig märkligt om kvinnor har jag för mig. Så då försvann liksom snyggheten också.

Kram!

Saltistjejen sa...

Å Vic!!!! Sov och vila! Det är det bästa för din kropp! Då läker den. Du vet nu är det "bryt-ner-bygg-nytt" som gäller. Och sådant tar en massa energi! Så sov sov sov!!!!!!!!!!!!
Jag blir jätteglad av att höra att såret läker fint också! Så även om det känns jobbigt och att du har ont så är det som du säger bra att du försöker hitta kraft i det positiva som också sker. Men visst förstår jag att det kan kännas tungt mellan varven. Men du är en så otroligt stark och fantastisk härlig person och DET kommer man såååå långt med!!!!
Hoppas nu att blodvärdena är fina imorgon! Jag håller tummar och tår!
Varm kram!!!!!

Sarah sa...

Tänker på dig!
Många kramar

SoCal Helene sa...

Vad skönt att såret läker nu som det ska. Hoppas att det går bra i morgon, så att du kommer hem snabbt och kan softa vidare med Missen.
oxoxo, Helene

KARLAVAGNEN sa...

Jag säger som alla andra Sov och Vila! Du är modig och stark och har bra support från dina närmaste.

Marianne sa...

Skönt att du kan sova i alla fall, och sömn är ju läkande, så det är bara bra. Och så SKÖNT att såret har gått ihop så mycket som en halv centimeter! Kunde du inte ta dubbel dos av värktabletterna den här gången? Det tycker jag att du ska göra varje gång det ska läggas om så att du slipper skrika rakt ut.

Bra att du har bra rullar att sova till : ) Här är det mest bröllopsyre-tv just nu.

Nu håller vi alla tummarna för blodvärdena och att du slipper mer blod!!! HEM med dig direkt efter svaren på värdena!

BAMSEKRAMAR TILL DIG!

Josse sa...

Tänk att det snart gått en hel vecka sen senaste behandlingen - bra! Snart blir du piggare - och jag hoppas att värdena ser bra ut! Många kramar. PS. Mel Gibson är en hunk, ung som gammal. ;)

Taina sa...

Ta igen dig du! Nu håller vi tummarna att värdena är bra och om de fortfarande är låga så är det ju bra att det finns hjälp.

1981, ujuj så länge sedan det var då! Ung och oerfaren :D

Kram

Anna, Fair and True sa...

Skönt att höra att såret läker även om jag förstår att du tycker det går sakta. Snart är det inte många cellgiftsbehandlingar kvar heller!