2010-06-04

Kort inlägg om cellgifterna

Jag har fått frågor om om mina cellgifter. Självklart beror det på vilken cancer man har, hur sjuk man är osv, men jag ska få totalt sex omgångar (varav jag ju fått två redan) och det tar ungefär fem till sex timmar per gång. Man får ta med sig kudde, filt, böcker, bärbar DVD-spelare, snacks osv, allt för att få tiden att gå fortare. Jag lyckades sova bort drygt hälften av tiden, så jag tycker att det gick väldigt smidigt och bra igår.

Jag mådde lite illa inatt, men det blev inget kräks och idag känns det mycket bättre. Just nu väntar jag på sköterskan som ska lägga om mitt sår och byta ut pumpen. Jag har fått tillåtelse att ta dubbla dosen värktabletter så det gör inte så jätteont numer som det gjorde de första gångerna, alltid något att vara glad över ;o).

Kramar!

10 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Du är min hjältinna Vic!!!!!!! Verkligen! jag menar det. Vilken styrka och vilket mod! framförallt att du yckas hålla din positiva kraft uppe! Inte alltid vilket jag tycker är bra. Ibland måste och SKA man få känna sig liten, sorgsen, arg och rädd. Men ur de känsloran lyckas du sedan få din positiva styrka att liksom växa. DET är stort!!!!!!
Sex gånger är MYCKET! En gammal vän till mig upptäckte en tumör i sin ena testikel för många många år sedan. Han fick 1 omgång cellgifter bara. DET var jobbigt bara det. han mådde rätt kasst. Och fick dessutom en infektion ovanpå denna behnadling p g a så nedsatt immunförsvar. Men han hade också liksom du en oerhörd positiv lyskraft. Kan även tillägga att han är frisk nu. Och har ett barn!
Tusen och åter tusen kramar till dig!!!

Desiree sa...

Du är så stark, jag beundrar dig verkligen. Det är bra att vara tuff mot cancern så att den snart lämnar och du kan gå vidare med ditt liv som frisk. Skönt att det inte känns lika jobbigt och gör lika ont längre som första tillfället. Snart har du klarat av hälften av behandligen. Även om cellgifter inte är kul på något sätt och är ett gift så hoppas jag att de dödar alla de där cancercellerna effektivt. Stor bamse kram till dig vännen.

Unknown sa...

Självklart tillhör även jag din beundrarskara - wow alltså, ditt mod, din styrka och humor mitt i alltihopa...
Och vad tuff du ser ut i dina bandanas :-)

Marianne sa...

Skönt att kunna räkna ner de där behandlingarna i alla fall! Och vad bra att man kan ta med sig grejor så att man kan "mysa till det" under tiden, det underlättar ju.

Det låter bra att du redan mår bättre, och det märks som sagt att du trots allt börjar känna dig piggare. Även om jag förstår att du känner dig rätt mycket under isen.

Glöm nu inte att ta magmedel när du får så mycket värkmedicin!

STORA KRAMAR!

Anne sa...

Kära, kära Victoria. Vem behöver superhjältar när det finns en Victoria. Min beundran för dig bara växer och växer, den kraft och styrka du besitter. Som det svenska urberget, det här går inte att rubba, den här kvinnan klarar av allting (och med sina sköna humor på topp samtidigt). Du är bara BÄST!!!
Två gånger avklarade, fyra gånger kvar. Nedräkning pågår. Fokusera på de små segrarna hela tiden. Du skrev att du inte mått såå illa igår natt, jag hoppas att det fortsätter kännas så. Kramar kramar till dig.

Annika sa...

Nedräkning pågår!
OCh, jag är helt säker på att ditt goda humör och din humor hjälper cellgifterna att verka ännu mer!!!
GO, Go, GO!!!!
Stora kramar och---som alltid----STYRRRRRKA!!!

Anonym sa...

Hoppas att du får mer krafter tillbaka nu inför nästa dos och att du slipper må illa.

Försök att vila mycket.

Kram :)

Anonym sa...

Hoppas att du får mer krafter tillbaka nu inför nästa dos och att du slipper må illa.

Försök att vila mycket.

Kram :)

mallan sa...

Vad skönt att det gick bättre den här gången och att du mår bättre!

Du är bäst! Heja dig!

Stor kram!

Camilla sa...

Men nä !!! Usch *ledsen* Jag har inte varit inne på din blogg på flera flera månader. Och nu när jag äntligen tittar in så ser jag att du är sjuk. Usch :( Tänker på dig *kram*