2011-04-11

Jag är faktiskt lite kulturell ibland också

Idag var det dags för boklubbsmöte, vi hade läst "Borta bäst" av Sara Kadefors. Jag tyckte att boken var sådär, jag hade svårt att känna någon sympati för huvudpersonen Sylvia. Nästa månads bok däremot, "Fallet med den försvunna tjänsteflickan" av Tarquin Hall, har jag redan läst och älskade den! Har sett att det finns en till i denna serie, "The man who died laughing", den kommer som pocket i sommar (ja, jag är för snål att köpa den inbunden!), så jag får försöka bärga mig tills dess.

Kickan bjöd på delikat laxpudding och jordgubbar till efterrätt. Självklart missade jag att fota laxpuddingen innan den var tvärslut men jordgubbarna och den fina lilla kanelbullen fångades på bild innan de slukades.



Som vanligt avhandlades allt från himmel och jord när bokklubben samlas, vi pratar minsann inte bara om böcker. Det är ett härligt gäng damer som träffas och det blir alltid många glada skratt! Vi hoppas hinna med två träffar till innan det blir sommar på allvar och många åker till Sverige.

Inga kommentarer: