2011-11-09

Vår Halloweenhelg

Istället för att klä ut oss och köpa obscena mängder godis bestämde vi oss för att åka till Orlando och Universal Studios, där de har "Halloween Scream nights" eller något åt det hållet, så det köpte vi biljetter till på måndagkvällen, alltså på riktiga Halloween.

Här kommer några foton från resan:

Vi åkte upp på fredagkvällen och gav oss av relativt tidigt mot parken på lördagmorgonen. Tyvärr regnade det och blåste men vi hade regngrejor och ett glatt humör så det gick bra ändå! Frampå dagen slutade det regna.

Isak väntar på att få åka Hajen.

Iiiih! Där är han ju!

Och vad han ställer till sen!

Oj, här är ju jag! Bakom planket håller de på att bygga något nytt, med Despicable Me-tema. Det ska bli kul att se hur det blir!

Här är några andra av attraktionerna som finns här:
Värsting. Åkte jag den? Näej.
Skulle jag hellre dö? Japp.

Twister. Lite lam, ska erkännas. Men kul att ha gjort en gång.

The Mummy. Skulle aldrig i hela livet åka. Aldrig, aldrig, aldrig!

Simpsons-turen åkte jag förra året och det räckte alldeles utmärkt. Blundade nog 90% av tiden. Tur man inte betalar per åktur för det hade varit bortkastade pengar.

Vi var i Harry Potter-delen av parken också, här ser ni en del av Hogsmede, sablar vad folk där var! Vi testade "butterbeer" också men det smakade urk!

Här ser ni tre glada (hrm) framför Hogwarts. Elias och jag åkte turen inne i slottet en av dagarna och det gör jag inte om. Här blundade jag nog 95%...
Pinsamt.

Killarna älskar att åka vattenåkturer. Som tur var hade vi med oss lite extrakläder och så är det ju varmt också! Fast det var kallt i vattnet...

5 kommentarer:

Josefina sa...

Vilken härlig resa/utflykt! En massa upplevelser. Och vad vuxen Isak blivit !! Oj, tiden går! Kram till er.

Sandra sa...

Åh vad roligt att se bilderna från er lilla tripp!

Vi sparar inför en Orlando-resa när jag fyller 40 om två år!

Ser så mycket fram emot det!

Kram!

Desiree sa...

Vilken kul och härlig alternativ Halloween att åka upp till Orlando. Jag är precis som du som helst skippar åk-attraktionerna. Är för feg för sådant. Ja jag skulle också hellre dö än att åka den bergochdalbanan som du visade bild på. Men jag kan tänka mig att killarna fick en kul dag här. Harry Potter delen verkar fin och mysig.
Kul!

mallan sa...

Roligt med en tripp dit :) Vad stora killarna är!

Saltistjejen sa...

Men Vic!! helt SANSLÖST vad STORA dina killar blivit! My God!!! :-) Jättefina är de!
Och vilken rolig tripp ni gjorde! Det måste varit helt underbart att besöka Univ Studios med familjen!
KRAM!