2011-12-19

Dagens uppdatering

Idag kommer en snubbe för att reparera diskmaskinen - på tiden faktiskt, det börjar bli tröttsamt att försöka stötta stolar med diverse tyngder på mot diskmaskinsluckan så att det ska gå att diska. Han skulle komma mellan ett och fem tror jag det var, sådär härligt precist som det alltid är.

Den trevliga svenska familjen som bor här i området sommar och vinter kommer hit på fika i eftermiddag (det vore ju bra om diskmaskinskillen inte vore här då, men det är väl för mycket att begära antar jag).

Imorgon kväll kommer äntligen min syster med familj och hälsar på. De ska vara här i tre veckor, precis lagom tid. Precis innan man börjar promenera på varandra nerver är det dags att åka hem. Vi ska göra lite kortare utflykter till ZOO, chokladfabrik och stranden och så ska vi ta en tur till Tampa och gå på Busch Gardens. Det ska bli kul!! Däremellan ska vi slappa, äta och spela spel.

Torktumlaren går fortfarande. Tyvärr. Jag tumlar så mycket mina trumhinnor tål, i hopp om att den ska lämna in och självdö inom kort. Och inte hjälper det att skrika åt den heller. Jag har prövat.

Vi sjöng in julen med Svenska Kyrkan i Södra Florida i går kväll, det var mycket trevligt. Barnen i killarnas grupp på Svenska Skolan framförde en liten kort pjäs om Jesu födelse (Isak var Josef och Elias var värdshusvärden) och det var mycket uppskattat. Vi tände ljus och det var otroligt vackert och stämningsfullt i kyrkan. Efter det var det julbord och som vanligt åt jag alldeles för mycket av den goda maten. Jag blev alldeles tramsigt glad när jag såg att det fanns kycklingleverpastej att ha på sina mackor, sånt saknar jag förfärligt mycket. Det var lotteri men jag vann inte en endaste grej. Det verkar som om min Göta Kanal-vinst för ett par år sedan tömde all min tur för en lång tid framöver. Nåväl. Man kan inte ha tur jämt, fast jag hade allt velat ha första priset; kyl, frys, micro och diskmaskin från Electrolux. Det hade varit något det.

Nu ska jag stryka och dra upp volymen till max när jag tittar på när Inspector Barnaby tar sig an mord, det ena hemskare än det andra. Synes.

4 kommentarer:

KARLAVAGNEN sa...

Låter som du har kul grejer inplanerade! Härligt!!! Enjoy!!!

Desiree sa...

Håller tummarna för att diskmaskinskillen kommer idag och fixar det hela så att ni får det bekymmret ur världen. Kul att din syrra kommer och firar julen och nyår med er! Det tror jag blir kanon. Låter även supermysigt med julfirande ni hade i Svenska kyrkan.Det hör ju till att äta lite extra av det man tycker är godast. Speciellt om det är något som dessutom är svårt att få tag på.
Kram!

Victoria sa...

Karlavagnen: Ja! det ska bli superkul!

Desiree: Diskmaskinkillen kom, kikade och sa att det behöver beställas en ny front men de görs inte längre så det skulle bli en del letande. Hittar de ingen vet jag inte riktigt vad som händer. Vi håller tummarna för att de inget hittar, och att vi får en sproilans ny diskmaskin av försäkringsbolaget. Kram!

mallan sa...

Vad roligt att din syster kommer över! Hoppas ni får det riktigt bra.

Hoppas också diskmaskinen är lagad o fungerar som den ska.