2012-01-13

Och här går det inte undan

Livet känns som om det går i ultrarapid just nu. Segt, långsamt, inget händer. Inget kul alltså. För visst händer det grejor. Man tvättar, stryker, handlar mat, lagar lite mat, tvättar och stryker lite till... Kul så det bara spritter i kroppen. Hrm.

Fast jag var på årets första styrelsemöte med SWEA häromdagen (i ett svagt och förmodligen förvirrat ögonblick sa jag ju att jag kunde vara sekreterare om de inte kunde hitta någon annan...) och det var trevligt som vanligt. God mat och trevliga damer, vad kan man mer begära!?
Nu sitter jag med protokollet och kämpar, det ska vara på engelska och det är inte det lättaste ska jag säga. Sakta men säkert petar jag ihop mening efter mening, är på punkt fem av fjorton. Suck.

Jo! Vi fick ju vår nya diskmaskin för ett tag sedan och när vi körde första disken så var det något som läckte inne under diskhon så det var översvämning i skåpet och det rann ut på köksgolvet. Satan i gatan! Men som tur var slog svåger och man sina kloka huvuden ihop och drog åt lite här och där så det funkande, fast reparatör tillkallades för att kolla så allt stod rätt till. Nu kan jag diska allt vad jag orkar, fast plocka ur maskinen när lika tråkigt som vanligt.

Annars har inget särskilt hänt, funderar på att göra någontyp av collage av debästa bilderna när min syster med familj var här, det kanske kunde liva upp stämningen lite? Ska bara skriva lite protokoll först, sen så!

Inga kommentarer: