2012-07-05

Här vare dött

Ni känner till det där med elefantkyrkogårdar, va?! Hemliga ställen dit de går när de känner att slutet nalkas och där det redan är fullt av skelett från deras förfäder.

Nåväl. Om ni någon gång har funderat över var myrornas kyrkogård finns (jag VET! många av er har säkert legat sömnlösa och grubblat) så har jag här gåtans lösning!
Myrkyrkogården finns i vår hall! Jag skojar inte!
Här kommer bildbevis:




Vad sa ni nu då?
Deras sista tanke i den pyttepyttelilla hjärnan måste vara "-måste... till... kyrkogården..."
för hur många döingar jag än dammsuger upp på morgonen så nog ligger det kadaver där nästa dag när jag kommer nerför trappan.
Det kan också röra sig om någon typ av hämnd eftersom jag hetsar både Johan och vår insektssprayarsnubbe att ta sitt allra giftigaste gift och mörda de små kräken så att de döden dör, och det helst innan de kommer in till oss.
Vi för en ojämn kamp, myrorna och jag, men jag vet att jag kommer stå som slutlig segrare med en miljard liv på mitt samvete.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Kanel tycker dom inte om..

AnnaA sa...

Rödcederolja är ett snällare gift. Jag sprejar med det, de gillar inte doften och flyttar. Funkar om man inte vill ha de inne. Spreja runt alla hörnor och ingångar så försvinner de säkert.
http://www.rodceder.se/visa_produkt.asp?id=721&t=R%F6dcederolja+30ml