2012-07-11

Internet är bra fantastiskt!

Kom på att det var länge sen jag pysslade med lite virkning. Jag tog fram min fina korg där jag har mina påbörjade projekt (host, det börjar bli många nu) och bestämde mig för ett av dem. När jag skulle börja insåg jag att jag inte kom ihåg mönstret och att jag inte hade det på papper. Irriterande!

Jag visste att jag hade sett det på en blogg, en engelsk dam som är otroligt duktig på att virka och hon visar massor av fina saker i vackra klara färger på sin sida. Problemet var bara att jag tappat bort adressen till sidan och att sätta sig och söka på måfå är inte att tänka på. Vet du hur många sidor det finns om virkning!?!?

Nåväl.
Erinrade mig att jag ursprungligen hittat länken hos Anna (effy.wordpress.com) och minsann hittar jag inte den rätta sidan under Annas lista över inspirerande sidor! Sidan jag sökte var Attic24 (attic24.typepad.com/weblog/) och här kunde jag efter lite funderande hitta mönstret till de sexkantiga mormorsrutorna som jag höll på med.

Ordningen återställd och humöret återigen på topp (tills jag fick rycka ut och mörda en äcklig kackerlacka ute vid poolen).

Happy virkning på er everybody!

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Desiree sa...

Håller med dig till fullo att internet är fantatiskt på så många sätt. Skulle inte kunna tänka mig att leva utan det.
Kram!

Josse sa...

Internet är kanon. Happy virkning + kram.

Anonym sa...

Ha ha, vilket sammanträffande att jag skrev om virkade djur ikväll! Kanske en idé för dig? Jag kan inte virka, min syslöjdslärarinnan kunde inte lära vänsterhänta mig hur man gjorde...

Victoria sa...

Desiree: Precis - hur gjorde man egentligen innan internet och mobiltelefoner...? Jag minns inte! Kram!

Josse: Tack! Ska visa framstegen strax... Kram!

Petchie: Har testar virka ett djor men hade för dåligt tålamod och det var lite för svårt för mig. Lyckas dessutom alltid välja för svåra grejer och så går det åt skogen, jag blir arg och så blir det liggande...
Hm, kunde hon inte visa hur man virkar vänsterhänt? Måste genast testa! ;o)