2012-10-13

Ibland måste man inse sina begränsningar

Det är svårt att acceptera att man hade fel. Att de resultat man hoppats uppnå visar sig helt orimliga. Det spelar ingen roll hur mycket man anstränger sig, allt blir bara fel.

Man använder alla knep man har, man använder alla argument man kan komma på, talar lugnt och sansat, lockar med belöning, hotar...
Inget hjälper.

Till slut får man inse att det hela var ett misstag - från början till slut.

Idag lämnar jag tillbaka resten av garnet.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag älskar kreativa människor som kan mâla, sticka, sy, virka, inreda, karva barkbâtar you name it. Själv kan jag bara konstatera att jag inte kan göra ovan nämnda saker. Däremot är jag ganska duktig pâ andra saker och det gäller dig med.

Victoria sa...

Anna: Eller hur?! Man kan inte vara bäst på allt. Jag ska göra ett försök till, med ett annat garn. Jag tror nämligen det var garnets fel och inte mitt! ;o)