2013-12-21

Tankar i mörkret

En sak med att vakna tidigt är att man kan ligga och fundera över saker som inte hinns med eller glöms bort annars.
Idag funderar jag över min framtid, hur nästa år ska bli, hur jag ska bli.

Jag vill bli mer aktiv på min matblogg, annars måste jag lägga ner den. När jag började blogga bestämde jag att om det blev jobbigt att blogga, ett "måste" som hängde över axeln som ett konstant dåligt samvete, då var det dags att lägga av.
Så; fler bra recept, fler matbilder och framför allt: mer viktminskning! Jag har funderat lite över om jag eventuellt ska skapa ett nytt Insta-konto för just viktrelaterade foton och funderingar, får se vad det blir med det (Hrm... Som vanligt ska saker och ting ske GENAST så jag har nu varit inne på Insta och reggat ett nytt konto, användarnamn Grevinnan. Vi får se vad för grejs jag kommer lägga upp där.).

Jag vill också bli mindre självkritisk när det gäller mina foton - allt behöver inte vara så perfekt jämt! Det gör väl inget om det inte är perfekt fokus eller lite knasigt ljus eller suddigt i största allmänhet?! Det är ju så livet är! Nej, mitt mål är att ta fler vardagsbilder.

På samma gång vill jag sträva efter att bli en bättre och lyckligare person under 2014. En person som är nöjd med sig själv och livet, som kan göra andra gladare genom en genuint positiv attityd.

Nu är det ljust och de andra vaknar nog snart. Slut på funderandet för den här gången!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: