2006-06-27

Världen går vidare...

Jag fick ta bilen till Kista idag, det låg ett stort DHL-kuvert och väntade på oss på J's jobb. Kuvertet innehöll en massa papper som vi ska ha med oss till ambassaden imorgon, så det var bara att gilla läget och åka dit.

Som några av er kanske vet så har jag också jobbat på Microsoft, i tidernas gryning, innan de små gossarna kom till världen. Jag gick på mammaledighet i december 1998 och har inte jobbat där sedan dess.

Jag har varit där ett par gånger sedan dess, men idag fick jag en väldigt konstig känsla i magen när jag klev in.

Allting, precis allting var annorlunda än jag mindes det. Ingången var flyttad, receptionen ombyggd och så överallt, alla dessa människor. Människor som jag inte känner och som inte har en aning om att jag också har varit "en av dem" och jobbat där i dryga fem år.

Jag kände att tiden sprungit förbi mig. Den mjukvara vi sålde då och som jag närapå kunde rabbla i sömnen anses som antika nu, ingen använder dem länge. Istället har nyare versioner kommit och nya produkter som jag inte ens vet vad de heter, än mindre vad de används till.

Jag har blivit en dinosaurie.

Inga kommentarer: