2006-07-25

Leverans

De ringde och sa att vår flygcontainer kommer till oss imorgon någon gång mellan nio och tio. Kanon! Jag vill minnas att vi packade ner några fler spel åt killarna i den, de kan verkligen komma bra till pass. Vi packade nog ner våra täcken och kuddar också tror jag, så vi kan få varsitt täcke nu om vi skulle vilja (och det vill jag).

Annars har inte mycket hänt idag. Vi gick tidigt till poolen och tog ett morgondopp och det var otroligt skönt. Att vi dessutom var alldeles ensamma gjorde inte saken sämre.

Resten av dagen spenderades inomhus, gåendes på varandras nerver.
Det är så otroligt varmt att det inte går att gå ut och så har vi ju bara en bil än så länge och den har J till jobbet. Så vi sitter där vi sitter och kommer ingenstans.

Nåväl.

Vi kom fram till att tisdagar är den stora fixaredagen här i vårt område. Det var massor av folk som klippte gräs och trimmade buskar och annat sånt där trädgårdsaktigt. En hel liten käck armé av spansktalande snubbar som jobbade i den omänskliga värmen. Phu. Jag nöjde mig med att sova lite i soffan.

När vi fått ordning på prylarna som kommer imorgon ska jag se om vi kanske tar en sväng till vårt närmaste centrum - det borde inte ta mer än tio minuter att gå men det beror helt på vädret. J avslöjade nämligen att det finns en affär i det centrumet där de säljer PÄRLOR! Jodå sörru.
Dessutom får jag ju mina pysselgrejor imorgon, jag var listig nog att packa dem i flygsändningen. Gosh, vad jag har saknat dem!

Nu ska jag se om jag har några bra foton att ladda upp i fotodagboken.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jävla värme!! :))