2006-07-07

Som ett paket på posten

Alla mina Tradera-auktioner är avslutade och jag fick det mesta sålt.
Nu på morgonen har jag suttit och slagit in paket som jag sen ska åka till Favvan med och skicka iväg till de som ska ha dem.

Egentligen gör man ju inte så, först ska man få betalt och sen skickar man prylarna, men när nu situationen är som den är så skickar jag grejorna direkt och så får mottagarna betala sen. Jag har nog med pinaler som ligger överallt och skräpar här.

Tio paket har jag slagit in, med typ tusen meter tejp och sånt där brunt papper ni vet som man har på golvet när man målar och sådär. Jättepraktiskt och håller bra. En gång fick jag ett paket på posten där hon som skickade det hade slagit in det med julklappspapper.

Hallå?! Julklappspapper??
Det vet ju alla att det går sönder bara man tittar på det och hur tror ni det såg ut när jag fick det?

Just det. Trasigt och det fattades grejor som ramlat ut.

Nåväl. J är iväg och skänker iväg alla kläder som jag hade packat ihop tidigare i veckan och sen ska han till tippen och slänga resten. Vi måste montera ner Lillsängen också och åka till tippen med den med, det var ju typiskt att vi inte blev av med den för det är ju en finfin säng!

Nåväl.

Livet går vidare. Och snart ska vi åka. Jag hajjar det inte riktigt än, men det börjar kännas konstigt i magen och det är ett säket tecken på att något är på gång.
Det slår mig väl som en slägga i huvudet när vi sitter på planet med två sjövilda ungar som slåss med varann och frågar om vi inte är framme snart och man vet att vi har nio timmar kvar av flygresan...

Inga kommentarer: