2006-08-19

EFIT idag minsann!

Jag kom faktiskt ihåg att det var EFIT idag, så ett helt gäng bilder finns att beskåda i fotodagboken under dagens datum. För övrigt är den 16:e kompletterad med ett par bilder utöver den som fanns där sedan tidigare.

Idag har vi varit och fått en DVD-spelare installerad i Märtan. Den kan tyvärr bara spela amerikanska skivor men det är bara att köpa såna så killarna har nåt att kika på när vi åker långt. Vi har också varit i gamla huset och packat resten av våra pinaler som fortfarande var kvar där. Bagagen på Märtan svalde rubbet, tack vare att vi plockat ut den bakre raden med säten så finns det oändliga mängder yta att fylla med flyttlådor, XBOX-spel, pysselgrejor och annat bös som låg och drällde överallt.

Vi har också fått ordning på den nya datorn - svart och hur cool som helst - och vi har en webkamera också. Jag hade tänkt spela in en liten film och lägga en länk här men jag har inte kommit till skott än. Jag är så ohyggligt ofotogenisk så man kan gråta. Det får bli en dag när jag känner mig vacker och modig. Då får ni nog både höra och se mig om ni nu skulle tänkas vilja det.

Igår kväll såg vi "V for Vendetta" på DVD. Filmen var inte alls som jag tänkt mig men när jag hämtat mig från den första chocken så tyckte jag att den var helt OK. Den manlige huvudpersonen V talar en sån ljuvlig engelska. Den lilla smula av brittisk accent som jag haft börjar falla bort och ersättas av den hemska amerikanska engelskan. Inget att göra. Bara att gilla läget.

Nu ska killarna släpas i säng. God afton.

Inga kommentarer: