2006-08-01

Klart med huset

Nu är kontraktet påskrivet och vi har tillgång till huset från den elfte augusti,
det är fredagen innan skolorna börjar.
Om vi har en alldeles otrolig, fantastisk, närapå otänkbar tur så får vi våra möbler någonstans runt det datumet också, men jag försöker att inte hoppas på det. Det är så trist att bli besviken.

Istället ställer jag in mig på att skjutsa boysen fram och tillbaka till skolan en eller ett par veckor innan vi kan flytta in på riktigt i huset.

Men chansen finns, för just idag ska containern med våra saker komma till hamnen i Miami och sen är det "bara" tullen kvar. Tullen kan ta två gånger längre tid än hela resan, om man har otur. Därför försöker jag att inte tänka på det.

Igår tog jag och killarna vår första riktiga egna utflykt i Märta. Det gick väl sådär. Vi skulle till Sawgrass Mills, dit vi har åkt ett antal gånger men det är ju alltid J som kör. Så nu när jag körde så blev det hela tiden höger där det skulle varit vänster och följaktligen vänster där det skulle svängts höger.

Men till slut kom vi både fram och tillbaka, dock utan att ha inhandlat något jag hade uppskrivet på min lista. Till exempel skulle vi haft sandaler till Lång, de han har är för små, men vi hittade inga. Såklart.

Idag ska vi ut igen, den här gången är det Märta som ska få sån där mörk film på sina bakrutor så att det inte blir så in i bängen varmt inne i bilen. Det tar ett par timmar och under tiden är det tänkt att vi ska vara på Chuck E. Cheese. Vi får väl se hur länge jag står ut. Förhoppningsvis är det inte så mycket folk där som det var i lördags när vi tittade in en liten sväng.

Jag kan ärligt säga att det var det värsta jag sett. Skrikande ungar och skrikande föräldrar ÖVERALLT. Jag skulle behöva ta något lugnande innan vi går in...

Nåväl. Det är väl stärkande antar jag.
Fler rapporter kommer snart till en dator nära dig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag håller tummarna för att allt går som smort med era saker i tullen. :-)

Försökte kolla in länken http://http//www.chuckecheese.com/html/index.html men det verkar som om du fått med lite för mycket http.....

Kram Åsa m. fam

Anonym sa...

Ojejoj, vad mycket nytt du får vara med om. Kul att du hittat en pärlbutik! Hoppas de har allt du behöver, för pyssla måste man ju! :)
Antar att de inte stickar så värst mycket i soliga, varma Florida... ;)
Snygg bil!!
Och Good Luck med hus och möbler då'rå! Crossing my fingers...
Todelo!