2006-10-31

Cable Guy

Idag är det mulet och det duggar lite lätt.
Det är ganska svalt, 25 grader ungefär.

Igår kände jag mig så pigg att jag tog en promenad på morgonen när jag vinkat av killarna. Det blev en dryga nittio minuters och över 9000-stegs promenad. Fast jag var rätt mör efteråt och särskilt mina lilltår gillade det inte alls. Nästa gång blir det omplåstring innan, inte efteråt!

Idag kan jag inte gå ut eftersom det ska komma en kille och byta ut vår kabelTV-box. Tydligen hade inte vi inte sån där HDTV som man kan spela in program på utan att använda DVD eller video utan man spelar in direkt på hårddisken eller vad det nu var (läs: "I am a tecnical challenged person).

Nåväl. Han ska dyka upp mellan nio och ett så det är bara att hålla sig inne och gilla läget. Men, jag saknar icke grejor att göra:

- Byta handdukar.
- Tvätta handdukarna.
- Tvätta killarnas Halloween-kostymer så de är färdiga tills ikväll.
- Montera upp klädhängaren i arbetsrummet (det blir asdyrt att tumla allt...)
- Stryka (varför tar det aldrig sluuuut?)
- Förbereda godis och annat inför kvällen.
- Tvätta resten av våra kläder.
- Sortera underkläder.
- Lägga upp gårdagens bilder i fotodagboken.

Blir det någon tid över ska jag göra ett nytt halsband tror jag. På tal om det, vilka färger är inne nu? Jag sitter bara och gör armband och halsband i de färger jag tycker är fina, jag kanske inte får sålt någonting för att just de färgerna jag har valt är helt ute...? Lämna gärna en kommentar nedan vilka färger just DU skulle vilja se på smyckena! Tackar och bockar.

-------------

Uppdaterat kl. 11.00:
Den där kabelTVkillen har fortfarande inte kommit. Grrrr.

-------------

Uppdaterat kl. 13.00:
Nähä. Det behagades visst inte att komma idag. VA F-N?!?

-------------

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kunde jag ääääntligen kolla på dina foton igen! Så jag har tittat på en massa... vad mycket kul ni gör!!
Och grattis i efterskott!! Huuuurraaa! Snart följer jag dig till de 38:a åren, känns rätt okej ändå. :)
Nu tänker jag undvika att diska och istället titta på Äntligen hemma och sticka.

Anonym sa...

Smycken, tja inte är man känd för att vara någon modeguru, men så här till vinterna kanske lite mörka färger kunde passa. Kanske också fler färger i samma smycke, som blått och brunt? Lättare att matcha till "outfiten"
Kram!

Anonym sa...

uff, klaga lagaom över lite regn hehe, EN RACKARNS MASSA SNÖ, har det kommit idag och kommer säkert mera inatt och så har man inga vinterdäck på arbetsbilen, de får man på först efter jobbet imorgon. SUCK, tur att det är lov iaf så man slipper jäkta. Och jag är inte ett dugg avundsjuk över eran värme! Använder du MSN-Messenger? finns på skruttboll@hotmail.com annars kan du väll höra av dig lite snyggt på jonas.c.larsson@home.se om du känner för det! Well, puss och kram MVH "Mat-Jonas"!

PS. Skoj med blogg och fotodagbok, skoj att se hur ni bor och har det!