2006-12-17

Ny lista!

"Fan vad listor hon kopierar, har hon ingen fantasi eller??"

Nä, inte just nu. Och en lista är hur bra som helst då. Faktiskt.

Påhittiga Susanne har gjort en alldeles egen lista som jag bara kopierade rakt av.
Fast med mina svar förstås.

Längtar Du efter julen?
Jodå, det gör jag allt.

Vad är det Du längtar mest efter (om Du nu längtar efter julen)?
Att vi ska åka till Sverige, även om jag inte längtar efter själva resan så längtar jag efter alla vi ska träffa.

Vad ska Du göra i jul?
Vi ska vara i Stockholm-Småland-Skåne-Småland-Stockholm och sen flyga hem efter nyår. Phu!

Har Du köpt klart Dina julklappar?
Ja, men det är några kvar.

Vad har Du önskat Dig i julklapp?
Eftersom vi inte kan kånka på stora grejor på flyget har jag mest önskat mig pengar eller små grejor som DVD-skivor och CD-skivor. Och så en liten glittrig fin sak av J.

Ditt bästa jultips?
Allt behöver inte vara sådär perfekt. Bara alla har trevligt så gör det inget om knäcken blev stenhård.

Favoritmat på julbordet?
Alldeles nygjord skinka, ljummen på knäckemacka och så god senap. Och så ett stort glas julmust!

Något på julbordet Du inte äter?
Lutfisk.

Julgran?
Ja, fast i år har jag sålt min själ till Den Onde och köpt en konstgjord gran.
Men bor man i USA så gör man och förresten ska vi inte vara här över jul.

Ingvar som julvärd?
Jaså, ska han vara julvärd?! Det blir säkert bra.

Julstrumpor, är det något för Dig?
Ja, jag och syrran hade det när vi var små och killarna har det nu också.

Tror Du eller har Du någonsin trott på Tomten?
Jag trodde stenhårt på tomten när jag var liten. Minns inte när jag insåg att det var grannkillens pappa som var där under skägget.

Finaste julsången?
Jag tror att det är "Gläns över sjö och strand".

Kollar Du på Kalle klockan tre?
Ja, men jag somnar efter en stund och killarna är inte heller jätteintresserade så jag vet inte om det blir någon Kalle i år.

Karl-Bertil Jonsson?
Vi brukar glömma honom, tyvärr. Gillar den väldigt mycket annars.

Särskild jultradition Du gillar extra mycket?
Vi har inga särskilda traditioner.

Vilken tid på julaftonen är den bästa?
Morognen tror jag. Allt det härliga, roliga har man framför sig.

Finns det någon julmusik Du har svårt för?
Vet inte riktigt.

Har Du något nyårslöfte på gång?
Det gamla vanliga. Fast nu ska det bli allvar av.

Är det något Du vill tillägga?
Att det är synd att det inte verkar bli någon vit jul iår, nu när vi gör oss besväret och åka ända till Sverige! ;o)

Inga kommentarer: