2007-01-31

Ur barnamun...

Grabbarna Grus kläcker ur sig de mest knasiga saker ibland, det senaste från Lång kommer här:

"- Mamma, ska det vara en sån där katastrof här?"
(Han menar "en apostrof")

Vi sitter och pratar vid frukostbordet och Lång berättar att de i skolan skulle skriva vad de ville göra om 20 år. Vi frågar såklart vad han skrivit.
"- Jo, jag skrev att jag skulle lära mig ninja om 20 år!"
(Lite oklart vad han menar för kampsport, men hopp och spark är det tydligen som gäller...)

"- Sen så ska jag, ni vet i tunnelbanan, där sitter det killar och spelar och så ger man dem pengar?! En sån ska jag bli, då får man ju pengar."
När vi fått ordning på anletsdragen och frågar vad han ska spela för instrument får han fundera en stund, men sen kommar han på det:
"- Rockgitarr!"

Han kommer säkert att bli rik.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka roliga pojkar du har. Läste upp ditt inlägg högt och vi log stort och muntert när vi läste de söta kommentarerna dina kids sagt.