2007-03-20

Burkbullar

Idag bakade jag bullar och eftersom jag köpt deg på burk, tog det bara tjugo minuter. Så här blev de:



Det skulle egentligen varit icing på, som medföljde i en liten påse, men jag tog socker och mandel på (trodde det var nötter i påsen men det här blev OK det med).

Degen kommer i en sorts konservburk som man inte öppnar med konservöppnare, utan man liksom skalar den tills det säger POPP! och så ramlar bulldegen ut, färdigskivad och klar. Bara att lägga på plåten och in i ugnen. Burken ser ut så här:



Ja du milde. Ännu en uppfinning som jag inte är riktigt säker på hade behövt bli uppfunnen... Det finns förresten lite nya bilder i fotodagboken. Det behöver jag ju egentligen inte tjata om här. Det kommer nya bilder hela tiden, även om jag inte skriver det. Sådeså.

Andra bloggar om:
, och .

10 kommentarer:

Sporty Spice sa...

De där bulldegsrularna är ju bara för roliga. Har sett att det finns matbröd på rulle också. Jag säger då det. =)

Anonym sa...

otroligt! Deg på burk! *s*

hur lång tid tog det att baka totalt?

Victoria sa...

Jette: det tog bara tjugo minuter! Bullarna skulle vara inne i ugnen en kvart ungefär och det skulle inte jäsas nåt alls...Bra om man har bråttom.

Anonym sa...

Skojiga bullar! Deg på burk passar mig utmärkt - hoppas det kommer till Sverige - kanske redan finns?

Anonym sa...

Pizzadeg på burk har jag sett på ICA, men jag har inte testat det än!

Anonym sa...

Det där skulle passa mig perfekt. Ska hålla utkik efter nåt liknande i affärerna här.

mallan sa...

Jag har testat pizzadagen som finns på ICA. Vic; det finns säkert något liknande hos dig :)

Funkade bra, gick snabbt och smidigt och en perfekt "nödlösning". Där ingår tomatsås också, så det man behövde var "fyllning" & ost :)

Anonym sa...

Ja, jag bara svischar förbi och vinkar i farten... :)
(Fasligt massa siffror i de där verifikationerna!)

Anonym sa...

Åh - jag har varit jättenyfiken på de här olika rull-produkterna! Vad bra att du har testat en för mig! :) Här finns bl a croissanter och småkakor också - mums! Kan nog vara värt att ha hemma i skåpet inför akutsug... :)

Fia sa...

De är kanon att ha som reserv i kylen. Min make kallar dem för whompbiscuit, för han skalar dem inte utan slår dem på kanten av diskbänken och då smäller det till! Jag brukar använda gifflarna och fylla dem med lite jordgubbssylt, gott!