2007-05-03

Dag 3

Dag 3 på South Beach diet, Torsdag 3:e maj

Motion: 5844 steg, 3,79 km på 51 minuter.
Tiden kan man ta med en liten nypa salt eftersom jag följde killarna till bussen och nollställde inte när jag sen började gå "på riktigt". Därför kan man nog dra av två-tre minuter på tiden.
Jag hade hantlarna med mig idag och GODDANG vad jobbigt det var! Trots att klockan bara var halv åtta var tempen uppe i nästan trettio grader och luften var fuktig och jobbig att andas. Dessutom fick jag lite mjölksyra i armarna (gnäll, gnäll) också.

Käk

Frukost: Kalyn´s egg muffins



Äggmuffins, 12 stycken
190 grader i 25-30 minuter

Använd en muffinsplåt för tolv muffins.
10-12 ägg, beroende på hur mycket extra grönsaker du använder
En skvätt mjölk (inte nödvändigt om man inte vill ha)
riven ost med låg fetthalt, ca 2,5 dl
3 färsklökar, hackade
Andra grönsaker du tycker om, t ex hackad paprika, zucchini, svamp etc som man steker på lite innan.
Man kan också använda lite kassler eller skinka i små bitar.

Smörj muffinsformarna eller sätt i pappersformar.
Vispa sönder äggen (med mjölken om du använder den) och krydda med de kryddor du tycker om, grillkrydda är bra eller kanske pizzakrydda.

Lägg i färsklök, ost, grönsaker eller vad du nu använder i formarna och häll sen över äggblandningen. Formarna ska vara 2/3 fulla, peta lite i formarna så äggblandningen rinner ner i botten ordentligt.

Muffinsen håller ca en vecka i kylskåp och kan förstås frysas också.
För bästa resultat, tina i kylskåpet innan du kör muffinsen i mikron i ca 2 minuter för att värma dem.

Receptet ovan kommer från sidan Kalyn´s Kitchen och där kan man hitta massor av bra recept!

Lunch: Garlic herb chicken with green beans almondine
Ännu en färdigrätt, som var godare än den jag åt igår.
Till efterrätt tog jag en sån där fettfri/sockerfri chokladefterrätt med fettfri/sockerfri topping som ska efterlikna grädde, men lyckas inte helt.

Middag: Jag stekte lax och sparris i ugnen, buslätt och jättegott.




Andra bloggar om:
, och .

1 kommentar:

lumumma sa...

Vad goda muffinsarna verkar! Hrm, jag har också ett par hantlar som ligger och väntar på att jag ska använda dom. Det var några veckor sen nu. :/ "Goddang" - jag förstår precis. ;)