2007-07-05

Early bird

Jag vaknar tidigt på mornarna numera.
När ingen annan är vaken sitter jag och kurar i soffan i lekrummet med TV:n på så lågt det går för att inte väcka någon annan. Surfa kan jag också göra, det går faktiskt bäst just vid den här tiden eftersom ingen annan står otåligt och trampar bakom ryggen på mig för att få spela spel på nick.com eller jetix.com.

Igår var det fjärde juli, en stor dag här i USA.
Vi åkte ner till Weston centrum för att titta på den årliga paraden. Eftersom vi var lite sena fanns det inga platser i skuggan kvar, så vi stod i stekhet sol i den dryga timmen vi stod ut. Vi lärde oss att till nästa år ska vi 1. komma tidigare för att få en plats i skuggan, 2. ha med oss såna där hopfällbara stolar så vi kan sitta, 3. komma ihåg eget vatten, solkräm OCH keps (särskilt för dem av oss som är något tunnhåriga uppepå...).

Paraden i sig var väl som vilken annan småstadsparad som helst kan jag föreställa mig. Det var polisen, brandkåren, lokala politiker, fastighetsmäklare, bilförsäljare, pojkscouter, dansskolor, ja det fanns allt man kunde önska sig och mer därtill. Killarnas favorit var såklart spindelmannen ni ser på bilden ett par inlägg nedanför detta.

Efter den pärsen kunde vi inget annat än att fort, fort, köra hem och fort, fort, få på oss badkläderna och åka till poolen för att svalka av oss.

När vi kom hem från pollen mådde jag inte alls bra. Jag hade inte sovit bra alls på natten (bara fyra och en halv timme), förmodligen inte ätit tillräckligt till frukost och dessutom slarvat med vattnet. Såklart jag däckade ihop! Som tur var hade vi Resorb kvar, så efter att ha tagit ett glas sånt samt hällt i mig ordentligt med vatten och vilat lite var jag nästan i skick som ny.

På eftermiddagen regnade det en hel del så vi var länge tveksamma till om vi skulle åka till parken och se vad dom pågick där. Fram emot sjutiden såg det ut att hålla upp för gott, så vi bestämde oss för att åka ändå. Det var väldigt lite folk, säkert på grund av vädret, men en del tappra var ändå där och det fylldes stadigt på de timmarna vi var där. Olika band spelade, men de hade det nog inte så lätt med den skrala publiken. Killarna hoppade i flera hoppborgar, det var typ det som fanns att göra. Jag hade trott att det skulle vara mer aktiviteter faktiskt. Vid halv nio tog vi oss lite att äta och sen var det dags att åka hem. Vi hade valt att se på fyrverkerierna hemifrån, vi bor ju precis bredvid parken och har första parkett från trädgårdssoffan på vår baksida.

Fyrverkeriet var rätt OK och höll på i dryga tjugo minuter.

Det var vår första "fourth of July". Jag undrar hur många fler det kommer att bli?

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Huja nu måste det vara varmt där...Jag an tänka mig att amrisarna är lika bra som norrmännen på att fira sin nationaldag,om inte snäppet bättre.Förresten,jag fick inte behålla ditt halsband.Min mor fick se det och då var det kört.Så jag får väl köpa ett nytt till mig som hon inte får lägga beslag på.

Sporty Spice sa...

Recept på vätskeersättning när Resorb tar slut: 1 liter vatten, 7 tsk strösocker och 1/2 tsk salt. Smaksätt ev med 2 tsk valfri koncentrerad juice. Håller sig i kylskåp i ett dygn.
/Petra

Anonym sa...

Vet du, man kan faktiskt fira 4 juli i skåne om man verkligen försöker... ;)

Kram Sarah

Hillamanilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hillamanilla sa...

Hejsan
Tog bort den förra hittade massa stavfel. Hoppas ni hade roligt i värmen. Här är det bara regn 55 mm på en dag i Skåne. Gillade att fira 4 juli men det är länge sedan nu.
Ha en mysig kväll