2007-10-21

På plats i Orlando

Nu är vi framme i Orlando och har sovit vår första natt på hotellet. Eller sovit och sovit, allt är ju relativt... Som vanligt, när J och jag sover i en säng och ska dela på ett täcke, så kan jag inte sova. Jag kan dock inte skylla på att jag inte hade tillräckligt med kuddar:



Vi har fin utsikt över poolområdet från vår balkong:



Idag är det min födelsedag och J lyckades åstadkomma en av de allra bästa födelsedagspresenterna i mannaminne: en färddator till Märtan, ni vet en sån där som man knappar in adressen dit man ska och så visar den en karta med pilar vart man ska köra och så säger den typ "efter två kilometer, sväng höger på Sveavägen". Kan ni hajja att det är den bästa presenten NÅGONSIN!?? Jag fick den redan igår och vi använde den på resan hit (även om man inte har jättemycket nytta av en sån grej när man ska köra rakt fram i två och en halv timme, utan att svänga...).



Idag har vi planerat att gå till Universal Studios, vi får se hur det går. På återseende!

Andra bloggar om:
, och .

6 kommentarer:

Sarahs sanningar sa...

Grattis kära syster! Jag försöker ringa lite senare när maken är hemma och tar hand om vilddjuret. Jag vill också ha färddator !!!

Annika sa...

GRATTIS VICTORIA!!! Hoppas ni har det urmysigt i Orlando! Sängen ser sköön ut, men ni får väl slänga ner hälften av kuddarna på golvet när ni ska sova...
JÄTTEBRA present!!!

Desiree sa...

Grattis än en gång på födelsedagen. Hoppas du fick en helt underbar dag. En sådan där GPS eller färddator är helt fantastisk. Vi har en och älskar den.

aussiekicki sa...

Hej Victoria!
Vad härligt med semester!
Vi har också skaffat en GPS som pratar på svenska. Världens bästa grej!
Bästa hälsningar från Kicki i Sydney

Anonym sa...

Grattis så här lite i efterskott! Vad kul att få åka iväg i sus och dus.

Victoria sa...

Sarah: Tack gullet! Ja en sån där grej är verkligen kanonbra!
Annika: Tack! Sängen var skön, men det var bara ETT täcke! Jag bara måste ha eget täcke, annars kan jag inte sova.
Desirée: Tack! Ja, den där grunkan är vekligen jättebra, fast nu kommer vi förmodligen bli helt borttappade om vi någon gång glömmer den...
Aussiekicki: Ja visst är den bra!? Vår kan också prata svenska, men vi valde att låta henne vara amerikan tills vidare. Jag såg att man kan köpa till kändisröster, så om man vill ha John Cleese i bilen så kan man det! :o)
Matilda: Tack! Ja, det här var vekligen en toppensemester!