2008-09-05

Städa städa, varje freda´...

Jag röjer lite här och lite där inför det lilla födelsedagskalaset i morgon.
Jag bestämmer att den där vaxduken som jag haft rätt länge nu har satt sin sista potatis och kastar ut den. Jag hade glömt vilket fint bord vi hade! Fast vi skulle behöva köpa nya stolar för de passar inte ihop med bordet, det är ju fel trä!!

Nåväl. Jag lurar väl ingen när jag säger att såhär fint är det alltid på vårt köksbord...!?



Fast om jag tjatar om det tillräckligt länge så kanske jag tror mig själv?

Andra bloggar om:
, , , och .

4 kommentarer:

Petchie75 sa...

Absolut, ni har ett jättefint köksbord - det är väl synd att täcka med en vaxduk... även om det kanske är mer praktiskt med två småkillar!? (men de är ju inte så små längre!)

Victoria sa...

Petra: Jo, vaxduken har spelat ut sin roll nu. Det var ju mest när de var mindre och bankade med besticken i bordet så det blev hack och annat elände. Nu är det mest spill och dräll, men det kan man ju torka upp... ;o)

Marianne sa...

Hahahaha, men vet du, jag tycker det är snyggast när det syns att någon LEVER där också, inte som i inredningstidningarna när de har plockat bort varenda personlig pinal och dukat till stort kalas och så finns det inte en enda kastrull i sikte i köket utan det står någon stilig skulptur och en uppsättning blommor på diskbänken!

Fram för det levande livet, även om det är stökigt!

Desiree sa...

Så sött med den lilla svenska flaggan. Jag har faktiskt en likadan och tycker väldigt mycket om den.