2008-12-08

Måndag igen

Så var det måndag igen och jag sitter i köket och surfar lite efter att alla killarna har farit iväg till skola och jobb.
Det som står på dagens Att Göra-lista är att åka och köpa ett nytt strykjärn (har jag SLITIT UT ett strykjärn??) för det vägrar bli ordentligt varmt och då kan man f-n inte få ordning på de där snabla skjortorna som inte ens vill samarbeta om man så har ett glödhett järn.

Jag tänkte mig också en sväng förbi IKEA för att kika på ramar till några fina teckningar som killarna gjort och som legat bortglömda i en låda alldeles för länge. Jag tänkte också framkalla lite foton och rama in, vi har ju inget på väggarna här och det är rätt trist.

Ha en trevlig måndag!

Andra bloggar om:
, , , , och .

3 kommentarer:

Petchie75 sa...

Dubbelkolla att det inte finns en liten "överhettningsknapp" på sidan av strykjärnet? Jag hade samma problem med vårt strykjärn tills O visade att den där knappen slår till när man strykit "för mycket" - jag glömmer fortfarande det med jämna mellanrum (kanske för att jag inte stryker så ofta, ha ha) och står där och fattar inte varför inte kläderna blir mindre skrynkliga... Vet inte om det är standard på amerikanska strykjärn...
Man kan aldrig ha för många ramar!
Måndagskram!!

Anne sa...

hehe, Petras kommentar var rolig. Det finns alltså en överhettningsknapp ifall man stryker för mycket :)
Jag tycker Michaels har bra ramar, i alla storleker och färger. Ofta har de ju typ 25-50% rabatt på hela sortimentet också.
Men IKEA är ju ALLTID bra, så där hittar du säkert bra ramar.
Du som har bilder som är som proffskonstverk måste ju helt klart få upp lite bilder på väggarna!
Kramis!

Victoria sa...

Petra H: Kollat och dubbelkollat. Det finns en knapp som startar om järnet när det stängt av sig efter att ha stått för länge, men det hjälper inte att trycka på den. Det blir att köpa nytt. Kram!

Anne: Precis, man övverhettar järnet, HA HA! Som om det skulle hända här hemma liksom. Jag har nu köpt både strykjärn och ramar, det ska bli intressant att se hur det går. Kram, gulle dig!