2010-01-27

Alltså typiskt eller vad...?

För en dryg halvtimme sen yttrades de ödesdigra orden:
"Nej, idag har det faktiskt gått jättebra, jag har knappt inte varit hungrig alls! Igår var det MYCKET värre."

Sen skulle det naturligtvis lagas mat till de små välartade gossarna, DE fastar minsann inte, nej då. Mac&Cheese med stekt korv stod på menyn denna kväll och gissa om undertecknad blev så hungrig så jag:

1. höll på att kräkas
X. höll på att svimma
2. både och

Den som gissar på nummer 2 är alldeles korrekt.

Att kläcka ur sig något så mäkta korkat är ungefär som att säga
"Tänk vad bra att ungarna inte blir åskjuka!" (en kvart senare är hela baksätet nedspytt)

eller

"Det är aldrig några kontrollanter på gröna linjen på helgerna, inte behöver du köpa någon biljett!" (och så tittar du upp från sin bok när kontrollanten står där och vill se ditt färdbevis, som du naturligtvis inte har)

eller varför inte

"Jag orkar inte läsa den här boken nu, vi får säkert inget förhör imorgon"
(varpå det såklart blir stort skriftligt förhör vars resultat går direkt på betyget)

Ibland känns livet bra hårt och när jag tänker på att jag fastar alldeles frivilligt känns det dubbelt så surt. Sa räven.
Dessutom smakar grönsaksjuice as.

6 kommentarer:

Jenny sa...

Vad duktig du är!! Jag vette sjutton om jag skulle klara att hålla mig om jag var tvungen att laga mat under tiden... Det är väl lite som att få för sig att baka något gott till "övriga familjen" samma dag som man startar GI. Snacka om självdestruktivt :-). Kram och härda ut, du mår säkert hundra gånger bättre av ett tags fastande än en portion M and C!! Kram!!

Saltistjejen sa...

Oj! Jag har nog missat at du fastar. Hm varför då? För att du mår bättre senare? Har du fastat tidigare eller är detta första gången?
Jag förstår i vilket fall att det måste vara skitsvårt! Själv skulle jag nog inte klara det. Om jag inte fick förbereda mig med en rejäl matförgiftning först....
Lycka till!!

Victoria sa...

Jenny: Nja, duktig och duktig, envis tror jag passar bättre... ;o) Kram!

Saltis: Vi har fastat ett par gånger förut, det är alltid jobbigt ett tag i början men det känns mycket bättre efter ett par dagar. Tack!

Anne sa...

Fasta skulle jag aldrig klara, inte en chans. Den karaktären, disciplinen och envisheten fattas helt. Skulle inte gå. Du har min allra största beundran!
Hur länge planerar du fasta? Dricker du buljonger med salt också? Exakt vad får du i dig?
KRAMAR!

Victoria sa...

Anne: Jag kommer att bryta fastan imorgon (lördag) och då ska jag äta frukt. På söndag blir det ris och lite sånt som är snällt mot magen. Vi har druckit frukt- och grönsaksjuicer samt buljong (en sån där med mindre salt i) och så te och vatten såklart. Kram!

Anna, Fair and True sa...

Jag skulle inte klara av det om jag var tvungen att laga mat! Heder åt dig!