2011-01-25

EFOM (Ett Foto Om Dagen) från måndag och tisdag

Igår pysslade jag mestadels med andra saker än att häcka framför datorn, så inga EFOM-bilder kom upp igår. Jag tar det idag istället och det går ju faktiskt bra det med.

Jag var hemma och hälsade på rara Therese, vi var ute och promenerade lite med de gulliga barnen; Kaj...

En sån glad unge!

...och Erik.


Det är alltid ett stort äventyr att vara ute på promenad om man har ett barn med sig. Allt ska upptäckas och förundras över, helst ska man ta med det hem också. Dagens intressantaste var bajs, tyckte Erik, det fanns bajs precis överallt!! På trottoaren, på vägen, på gräset! Oj oj oj! Det var från fåglar och hundar och... andra djur. Och så var det förstås stenar, barkbitar och mosade kottar som blev bajs också men det tar vi inget extra för.

Efter en smarrig lunch bestående av pastasallad och Dumlekola åkte jag och köpte två nya berlocker till mitt Pandoraarmband. Det var min present till mig för att jag äntligen är frisk. Det blev en "pärla" av Muranoglas med blått mönster och så en i silver som föreställde två katter. Finfint!

Utanför juvelerarbutiken skuttade en ekorre. Han var så söt att jag halade fram kameran!
Ekorrar är faktiskt ett annat av mina favoritdjur, tillsammans med igelkottar och bältor.



Efter detta äventyr var der dags för IKEA. Där inhandlades nya örngott (eftersom de svenska örngotten är för små för amerikanska kuddar), Kalles kaviar (men de hade ingen räkost! skandal!) samt bilar och Swedish Fish till gossarna.

Jag hann också handla, både på Costco och Publix innan jag kom hem någon gång mellan halv fem och fem. Till min stora lycka låg mina böcker och väntade på mig, de hade jag köpt via nätet och de hade levererats till min syster som sedan skickade dem vidare hit. Jag hade nästan börjat misströsta att de skulle komma, det tog dryga tre veckor! Men tullen hade varit misstänksam och öppnat paketen OCH röntgat dem så det var väl därför det tagit tid.

Detta är böckerna, som vi ska läsa i vår bokcirkel framöver:


På nästa möte ska vi prata om "Hypnotisören" av Lars Kepler. Vidare har vi "Fallet med den försvunna tjänsteflickan" av Tarquin Hall, "Lagom finns bara i Sverige" av Mikael Parkvall och "Borta bäst" av Sara Kadefors.
Den här bilden räknar jag som tisdagsbild, de ovanför som måndagsbilder. Sådeså.

Ja det var väl allt. Nu ska jag stryka.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahaha! TUR att det inte var bajs till lunch iallafall!!! :-D
Och du, kul med dina böcker!
Kramar!!

Jenny sa...

Jag håller precis på att läsa "Borta Bäst" och tycker att den är jättebra! De andra böckerna var bra inspiration också, tack! Kram!

Desiree sa...

Ha ha jo jag kan tänka mig att man får helt andra detaljer om man är ute och promenerar med barn. Låter som en supernice dag med promenad, en liten present till dig själv och sedan böckerna. De svenska örngotten funkar inte alls till de amerikanska kuddarna. Jag tror visst att jag får köpa på mig lite örngott då vi far till USA till våren för vi har ju några stora kuddar här och att hitta örngott till dem lär jag väl inte göra här.
Kram!

franziengland sa...

Bra bokval! Jag blir också alltid på gott humör när jag ser ekorrar.
Berlockerna låter jättefina (och en riktigt bra present till dig!), du skulle fotograferat dem också :) .