2011-01-26

Onsdag

Idag har jag varit i en affär som sålde kamouflagekläder, det var önskemål från Isak att detta skulle inhandlas eftersom han ska spela paintball i helgen och hans kompis har såna. Jag köpte en tröja och ett par byxor, som faktiskt satt riktigt bra trots att han inte var med och provade.

Sen var jag på en musikaffär och köpte en "recorder". Och vad är det då, undrar du kanske. En bandspelare? Nix. En recorder är en blockflöjt. Elias musiklärare skickade med lapp hem om att man skulle köpa en flöjt till sitt barn så att de kunde spela i skolan. Nuförtiden är blockflöjterna inte längre i trä som på den gamla goda tiden när jag spelade, utan i plast och glatt färggranna. Jag köpte såklart en röd till Elias eftersom det är hans favoritfärg, för det facila priset av sex dollar.

När vi kom hem bakade jag sega blåbärsrutor, jag hade ingen mandel men det blev gott ändå. Sen hämtade jag Isak tidigare från skolan eftersom han hade återbesök hos "magdoktorn". Allt såg bra ut och vi fick ett recept på mer medicin eftersom det enligt honom kunde ta uppemot tre månader innan en sån här irritation läks ordentligt.

Alldeles nyss, när Johan och jag var ute på baksidan och försökte stega upp hur en pool skulle kunna ligga och se ut på baksidan, såg vi att alligatorn låg uppe på vår sida om vattnet, kanske tio meter från oss! Jättehäftigt! Jag hämtade kameran och försökte få en bild på honom men det var lite för mörkt för att det skulle bli riktigt bra. Jag har försökt ljusa upp bilden så ni kan i alla fall se att det är en alldeles riktig gator!


Jag har också tagit en bild på de två nya "charms" som jag köpte till mitt Pandora-armband igår, det är alltså den som ser ut som två katter och så den längst upp till höger, genomskinlig med prickar på.



Alldeles strax ska vi fixa lite mat, det lutar åt pasta Carbonara, det brukar vara poppis här hemma.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Klart man ska ha kamokläder om man ska spela paintball. Recorder hade jag ingen aning om vad det var men nu vet jag tack vare dig :-)
Sååå häftigt att aligatorn var så nära! Wow, är de väldigt skygga av sig så att man måste vara tyst och smyga om man ska fota på så nära avstånd? Jag tycker du fick till riktigt bra bild på honom.
Kan du inte lägga upp recpetet på de där sega blåbärsrutorna för de lät ju bara sååå smaskiga!
Kram!

mallan sa...

Det är så galet att ni har dem så nära! Men snälla säg att ni har något högt staket eller något jag inte ser på bilden. Jag ser liksom framför mig hur han (?) en dag kommer kila in i eran trädgård :-/ Hjälp!

Kram!

Sarah sa...

Pool, häftigt! Men då får ni ha kravallstaket så att inte aligatorn kommer på besök för ett dopp...
Kram

Victoria sa...

Desiree: Jag tror att alligatorerna är räddare för oss än vi är för dem - så man måste vara tyst och smyga på dem för att få en bra bild, annars drar de som en avlöning. Ska leta upp receptet på kakorna, gör ett inlägg om detta strax! Kram!

Mallan: Skam till sägandes har vi inget staket på tomten så i teorin skulle han kunna ligga ute under vårt utebord i detta nu (oj, måste kolla!)! Nej, ingen alligator... Jag tror att de helst håller sig så nära vattnet de kan så jag är inte särskilt orolig faktiskt. Men vi har pratat om att sätta upp en såndär nätbur när vi har poolen klar, och då behöver vi inte vara oroliga för vare sig krälande eller flygande oinbjudna gäster.
Kram!

Sarah: Näh, inget kravallstaket, men nätbur. Då göre sig inget djur besvär. Kram!

franziengland sa...

Jättefina smycken!!
Jag håller med de andra, det verkar HELT overkligt att ha alligatorer så nära huset och att man inte skulle behöva vara rädd för dem! I alla fall för mig som svensk :) .

em sa...

Plastflöjter har nog funnits läänge, men min urgamla flöjt har ännu aldrig lyckats prestera en ren ton-
M