2011-02-06

SWEA South Floridas årsmöte

Igår var det så dags för SWEA:s årsmöte, kändes lite konstigt att inte längre vara i styrelsen och vara med i planering och annat. Jag hade lovat att fota och jag ska också skriva en liten snutt om mötet i SWEA-Bladet. Jag åkte hemifrån i god tid, men fem minuter efter avfärd kom jag på att jag glömt kameran hemma, så det var bara att vända om. Av mina beräknade tio minuter till godo blev det nästan tio minuter försenad ankomst. Som tur var var jag inte ensam om att vara lite sen och dessutom är det så att när ett gäng Sweadamer kommer tillsammans så är det ett sånt babbel att möten aldrig börjar på utsatt tid.
Vi fick också lunch, här nedan kan ni se de små fina efterrättsbakelserna som stod uppdukade.


Själva mötet gick föredömligt fort, bland annat med presentation av nya styrelsen samt avtackning av den gamla styrelsen. Vi fick varsin jättefin orkidé och jag hoppas kunna hålla min vid liv åtminstone ett tag... Den kom väl till pass eftersom LeeLoo hade vält ner vår jättefina glasvas som vi hade på köpmandisken i biblioteket. Den gick i tusen bitar och det blev dessutom två ordentliga jack i golvplattorna. Typiskt. Men nu fick orkidén sin plats där i stället och jag hoppas att den får stå ifred. Hittills har de inte visat något intresse för den så vi hoppas att det fortsätter så.

3 kommentarer:

mallan sa...

Wow, vilka efterrätter!

Fin blomma, hoppas du kan hålla den vid liv ett tag :-)

Kram!

Desiree sa...

Vilken fin orkidée du fick. Jag tror nog att du klarar att hålla liv i den. Vilket fat med godsaker, mums :-)
Kram!

maria sa...

Så gott det ser ut med efterrätterna...får mig att tänka på Usas Cinnabun...ljvligt goda...
7eleven har här försökt sig på ngt liknande, inte provat än men har svårt att tänka mig att de k bli lika goda...