2011-04-30

Råttliv i Florida, del 2: Frukost

"Om man ska orka pila runt och ta reda på en massa saker om sitt nya hemland, måste man äta en ordentlig frukost. Jag hade sagt till att jag helst ville ha bacon, men se där var det tvärstopp! Bacon stekes icke på mornarna i detta hus, åtminstone inte mer än en gång i månaden, fick jag veta. Det är bara att finna sig och ta vad som bjuds, även om det är under protest.
Hursomhelst så var frukosten delikat och bestod av rostade runda smörgåsar, en med rostbiff och grillkrydda (som mor i huset för övrigt har smugglat med sig från Sverige!!) och denna andra mackan hade philadelphiaost med dill och citronpeppar i, och så rökt lax på det. Smaskens!


Efterrätten var våldsamt nyttig, både melon och apelsin att gnaga på. Jag är mycket nöjd med frukosten, trots frånvaron av bacon.




Som alla kan se går det ingen nöd på mig här i Florida. Jag vill hälsa till alla mina kompisar hemma i Sverige, särskilt Billy, Blåsippan och Fritz!"


2 kommentarer:

Desiree sa...

Vilken söt liten fripassagerare ni fick med er. Han verkar ha det riktigt bra hos er i Florida. Han får se till att hålla sig väl med kissarna för annars kanske han står på middagsmenyn istället för Whiskas.
KRam och trevlig helg.

Sarahs sanningar sa...

Hej Råttis! Vi saknar dig och hoppas att de där tokiga amerikanarna fattar att man måste steka bacon minst en gång i veckan istället för en gång i månaden!
Kram från Linnéa, Billy, Fritz och Blåsippan (som för övrigt helt hämrat sig från strump-operationen utan komplikationer.