2011-05-13

Dagens fredagstema: I ditt hem

Dagens fredagstema (bestämt av Desiree) lyder "I ditt hem. Välj en favorit, något roligt, annorlunda eller något som betyder lite extra för dig. Det kan vara en pryl, möbel, annat objekt."

Förutom baksidan, som jag ju tjatar om i tid och otid så är det här vad jag är mest stolt över just nu:



Skåda vänner, detta är något så sällsynt som två tomma tvättkorgar!!
Jag tror inte att detta har inträffat under hela den tid vi har bott här.
Så jag är rackarns stolt, ska ni veta.
Alldeles strax tar jag helg och tänker inte titta åt varken tvättmaskin eller strykjärn igen på många, många dagar.

.
.
.
.

Förlåt, vad sa du? Kommmer Johan hem imorgon? Från konferensen i Grekland?
Med en väska full av en veckas smutstvätt?

En. Veckas. Smutstvätt.

Jag blir galen.

8 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahaaa! Men DU kasnke kan Johan tvätta den smutstvätten??? ;-)
Här är det sällan heller tomt i tvättkorgen.
Kram!!

Anne sa...

Smutstvätt i stora lass, det kan jag verkligen känna igen. Jag tyckte vi hade mycket innan vi fick lilltjejen, men nu tvättas det stup i kvarten känns det som. Kan tänka mig att det förstås är ännu mer i en familj på fyra.

Annie sa...

Tomma tvättkorgar skänker en sällsam inre tillfredsställelse.

Malin sa...

Underbart! Det händer allt för sällan...

Desiree sa...

Klart du ska vara stolt över detta. Det känns alltid underbart då man fått bort ett stort tvättlass. Ibland kan det ju kännas som om tvättmaskinen går konstant. Ni som är fyra så blir det en del tvätt kan jag tänka mig.
Kram!

✿Ewa sa...

Hahahaha! Det här slog de mesta OCH vilken lycka! Med familj har man aldrig tomt i tvättkorgarna, så du är en mycket lycklig kvinna..."var" kanske jag ska skriva, för nu är det kanske fullt igen. :D

Bejla sa...

Oj, det var länge sedan jag var förbi här. Har helt enkelt inte alls samma tid till bloggläsande som jag hade förr tyvärr. Men kul att läsa om dina pojkar som nu blivit så stora! Och tomma tvättkorgar; vilken lyx. Det är ju sällan de är en inredningsdetalj man tycker om, men tomma, ja då är de ju inte så dumma. Håller också tummarna för att maken fick erbjudandet om gratis tvätt på hotellet så att de inte fylls allt för snabbt igen.. ;-)

mallan sa...

Ja man fårpassa på att vara glad när man lyckas :-) Jag tycker aldrig det är helt tomt :-/