2011-05-14

Nu har det börjat

Killarna har blivit stora. Elias har sovit över hos en kompis och var bara inne och slängde in sin ryggsäck och för att hämta något Tv-spel eller vad det var, sen tillbaka till kompisen. Han hade inte ens tid att hälsa på sin gamla mamma som stod och slet med garderobsröjning... ;o)

Isak sitter inne i sitt rum, med stängd dörr, och pratar med en skolkompis på mobilen samtidigt som de spelar Minecraft över nätet. Just spelet Minecraft är ta mig f-n det fulaste spel jag någonsin skådat, det ser ut att vara gjort för trettio år sen typ, allting är fyrkantigt och grafiken är under all kritik. Men, ungarna gillar det så, varsågod!

Så det är såhär det blir när ungarna blir stora. De är inte längre nöjda med att vara hemma hos mamma och pappa och spela familjespel eller kolla på en film. Nu är det kompisarna som gäller.

Jag visste att vi någon gång skulle komma hit, men det känns ändå lite tomt och ledsamt.

Jag får väl gå upp och knacka på. Han kanske vill ha lite lunch?!

4 kommentarer:

Desiree sa...

Kanske blir det annorlunda då poolen är klar. Då kanske de drar hem en massa kompisar istället. Eller så får du tid att njuta av poolen, ligga där och softa men den god bok och en snygg paraply drink.
Kram!

Saltistjejen sa...

Å ja jag kan förstå att det känns konstigt och tomt. Samtidigt som JAG faktiskt NU kan längta lite efter just det där att få tillbaka lite mer av sitt "gamla liv" igen. Särskilt en dag som denna-. Regn och dimma har det varit i stort sett hela dagen. Det har gjort att vi mest varit inne och då isner man hur LIIITET vi bor..... AAAARRGH!!! Men men det blev bättre på eftermiddagen och kvällen. Dock är E igen inne i en mycket mammig period och det känns faktiskt jobbigt. Jag får dessutom dåligt samvete över att känna så. Men det suger totalt musten ur mig när hon är sådan att hon inte låter mig ta fem steg från henne utan att ropa och säga att jag MÅSTE vara med HENNE.... Haha då låter det som paradiset att höra om sleepovers hos kompisar och telefonsamtal på eget rum... ;-) ;-)
Men visst förstår jag hur du menar. Den dagen det blir så kommer det med allra största säkerhet att kännas väldigt konstigt. Huvudsaken är ju ändå att barnen vet och känner att de alltid alltid kan komma hem till mamma och pappa. Att de har en trygg bas hemma. Och hos er är jag helt säker på att det är fallet! Jag tror också att vissa som känner total trygghet hemma med egna familjen kanske ännu mer "vågar" sig på att göra mer saker borta. Just för att man vet att "hemma" alltid finns där. :-)
Och du och J ska vara superstolta över era FINA killar! Verkligen!!! :-)
Stor KRAM!!!

anna sa...

Skulle just säga samma sak som Desiree, poolen kommer nog göra att du ser dem mera.
Mina barn, 8 och 10 är också väldigt oberoende av oss. Man ser dem inte lika mycket men jag är väldigt populär när det kommer till mat, hjälp med läxor, skjutsning och när de behöver tanka kärlek.

mallan sa...

Jag minns det där själv, när det vände och det bara var kompisar som gällde :)

Förstår verkligen att detkänns konstigt och kanske ledsamt när småsakerna inte är småsaker längre.

Kram!

Förresten, mat hos mamma vill man väl alltid ha :)