2011-07-15

Gårdagen

Jorå, vi har hämtat oss någorlunda från resan hem från Sverige, även om jag tycks dras med sömnproblem längre än de andra i familjen.
Igår var det alltså Johans födelsedag och eftersom han inte kan klämma ur sig vad han vill ha i present så får han köpa sig något själv som han vill ha senare. Det brukar bli det bästa, både vad gäller presenter till honom och mig. Killarna och jag hade i alla fall köpt ett fint kort som överlämnades under sång och hurra-rop på morgonen när alla hade masat sig upp.

Katterna verkade inte tycka att ett tramsigt kort skulle räcka, utan LeeLoo levererade kräks på heltäckningsmattan vid Johans säng precis när själva födelsedagen tog sin början, dvs ett par minuter över tolv på natten. Jubilaren själv vaknade knappt och undertecknad fick ta reda på "gåvan".
Frampå morgonkvisten försökte de återigen att fixa en present, den här gången jagade de en liten kackerlacka som jag är övertygad skulle överlämnas till Johan där han ännu låg och sov. Även den här gången fick jag sätta P för deras planer och förpassa den lille (nu mosade) äckelputten till soptunnan.

Annars förflöt gårdagen lugnt, Johan jobbade ju så någon utflykt eller liknande kom inte ifråga. Många gratulanter ringde och önskade trevlig födelsedag, och det tackar vi för!

Frampå kvällen skulle det ätas överraskningsmiddag, hade killarna bestämt. Vi skulle åka till Outback Steakhouse (jag röstade på Bonefish Grill men blev nedröstad) och Johan skulle få ögonbindel och inte fatta vart vi skulle. Så var åtminstone planen, tills Johan meddelade att ögonbindel icke kunde komma ifråga eftersom han då skulle kräkas. Så gick det med den överraskningen. Jag kallade honom för en riktig överraskningsförstörare, men kräks i bilen vill vi inte vara med om så det var bara att köra dit ändå.
Det hela blev mycket lyckat och vi åt tills vi höll på att spricka.
Som vanligt, alltså.

För övrigt har jag äntligen fått någon typ av ordning på bilderna från semestern, så det kommer komma ett inlägg med smakprov på vad vi haft för oss.

Inga kommentarer: