2011-10-11

Morr

Vissa saker gör mig sur.
Andra gör mig rent tvärförbannad.

Som sport till exempel.
Den får svälla ut, rinna över alla breddar och dra ut på tiden hur mycket som helst, på bekostnad av allt annat. Jag hade ställt in inspelning av "Amazing Race" och nu när jag tittar på inspelningen så har det gått 40 minuter av timmen jag ställde in och mitt program har precis börjat. Tur att jag visste att det här är regel snarare än undantag och programmerade in att även programmet efter skulle spelas in (listigt Vickan!).

Det är inte all sport som gör mig arg, och inte jämnt. Men när det blir så här blir jag jätte-jätte-sur. Kan de inte visa sin amerikanska fotboll på en särskild kanal, så kan den dra över tiden hur mycket den orkar och vill utan att vi andra ska behöva "lida"...?

Det var ett tips från coachen.
(nu känns det bättre, när jag fick gnälla av mig lite. skönt)

5 kommentarer:

SweFlo sa...

Ja jag skulel kolla inspelad Terra Nova igår. Men det var Baseball nästan hela timmen istället. SOm du hade jag listigt nog spelat in ett par timmar extra efteråt i fall att... Så jag missade inget! Man lär sig av erfarenhet hur de gör, de där TV-kanalerna med sin sport...

Josse sa...

sport på tv som bara puttar ut andra program suger. varför skulle SPORT vara så viktigt? så att världen liksom STANNAR när det är en korkad ishockeymatch eller fotbollsmatch. grrrrrrrrrr. :)

Matildas fikarum sa...

Just det är en av anledningarna till att jag inte har någon tv. Jag kollar på de program jag vill på webb-tv istället. På så sätt slipper jag, om inte reklamen, så att sitta och vänta medan bollar ska sparkas klart.

Annika sa...

DU måste alltid spela in the good wife efteråt då du DVR:r Amazing Race. Fotbollen drar ALLTID ut på tiden och allt annat får flytta på sig.
Men just vid AR är det ett måste att spela in följande program också.
Jag vet, så irri!!!

Sarahs sanningar sa...

Word!